Gå til innhold

Svangerskapspenger et sted og jobbe fullt et annet sted?

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken E

Hei alle sammen!

Rett på sak - er det mulig å ha svangerskapspermisjon (pluss få penger) fra en deltidsjobb og samtidig jobbe fullt et annet sted?

Har en deltidsjobb, har vært der i 5 mnd. Prøvetid er 6 mnd. Har det noe å si for hvilke rettigheter jeg har ang. svangerskapspenger?

Er ikke mange ukene på vei, men det er en litt spesiell jobb. -Kundene mine får ikke behandling hvis de er gravide/ammende, og da mener jeg at jeg heller ikke vil jobbe med dette 3 dager i uka. Det er ikke gjort forskning, er kun føre-var prinsipp.

Er ikke interessert i å snakke med sjefen min om dette. Omplassering internt er ikke mulig. Og da er jeg redd de plutselig ikke "trenger" meg lenger, med unnskyldning om at det ikke er nok kunder osv. (vi er to stk som jobber med dette.)

Vil jo ha mest mulig penger, det er klart.. Kjenner bare ikke bestemmelsene. :-)

Fortsetter under...

Gjest Frøken E

Det høres helt sprøtt ut å skulle ha svangerskapspermisjon fra en jobb og samtidig jobbe fullt et annet sted - hvem skal ha barnet da? Skal pappan ha barnet fra det er nyfødt eller?

Mulig svangerskapspermisjon ikke er det rette ordet..?

Altså, jeg er som jeg skrev ikke mange ukene på vei, men jeg har jo tenkt å jobbe mens jeg er gravid! Det er nå disse 9 mnd jeg mener. Ikke når barnet er født..

Mulig svangerskapspermisjon ikke er det rette ordet..?

Altså, jeg er som jeg skrev ikke mange ukene på vei, men jeg har jo tenkt å jobbe mens jeg er gravid! Det er nå disse 9 mnd jeg mener. Ikke når barnet er født..

Svangerskapspermisjonen varer fra 3 uker før termindato og 42/52 uker fremover litt etter hva du velger.

Om du kan gjøre det på den måten du skisserer vet jeg ikke, det høres ikke riktig ut i mine ører å få svangerskapspenger (det er riktig) fra en arbeidsgiver fordi du ikke kan utføre jobben der og så jobbe fullt et annet sted og motta lønn i tillegg. Dessuten er vel svangerskapspenger for de som av ulike grunner ikke kan fortsette med sin vanlige jobb, de som jobber med f.eks. løsemidler og slike ting.

Hør med trygdekontoret, men jeg håper ikke du har rett til det der, det høres ut som snylting, dersom jeg har forstått deg rett da.

Gjest Frøken E

Svangerskapspermisjonen varer fra 3 uker før termindato og 42/52 uker fremover litt etter hva du velger.

Om du kan gjøre det på den måten du skisserer vet jeg ikke, det høres ikke riktig ut i mine ører å få svangerskapspenger (det er riktig) fra en arbeidsgiver fordi du ikke kan utføre jobben der og så jobbe fullt et annet sted og motta lønn i tillegg. Dessuten er vel svangerskapspenger for de som av ulike grunner ikke kan fortsette med sin vanlige jobb, de som jobber med f.eks. løsemidler og slike ting.

Hør med trygdekontoret, men jeg håper ikke du har rett til det der, det høres ut som snylting, dersom jeg har forstått deg rett da.

Jeg vil bare vite hvordan jeg -rettmessig- kan få mest mulig penger. Hvis man ikke følger med og forhører seg selv, så er det ingen som kommer løpende etter deg for å informere deg om rettighetene dine.

"Dessuten er vel svangerskapspenger for de som av ulike grunner ikke kan fortsette med sin vanlige jobb, de som jobber med f.eks. løsemidler og slike ting." Jeg kommer på en måte inn under her.

Jeg vil bare vite hvordan jeg -rettmessig- kan få mest mulig penger. Hvis man ikke følger med og forhører seg selv, så er det ingen som kommer løpende etter deg for å informere deg om rettighetene dine.

"Dessuten er vel svangerskapspenger for de som av ulike grunner ikke kan fortsette med sin vanlige jobb, de som jobber med f.eks. løsemidler og slike ting." Jeg kommer på en måte inn under her.

Du sier jo at det er kundene dine som ikke får behandling dersom de er gravide/ammende, ikke noe om at det også gjelder behandleren? Hvis det gjelder deg så kommer du jo innunder der. Men alikevel høres det rart ut å skulle heve flere lønninger.

Annonse

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva slags jobb er dette?

Du sier jo at det er kundene dine som ikke får behandling dersom de er gravide/ammende, ikke noe om at det også gjelder behandleren? Hvis det gjelder deg så kommer du jo innunder der. Men alikevel høres det rart ut å skulle heve flere lønninger.

Joda, hun skriver jo det:

"Kundene mine får ikke behandling hvis de er gravide/ammende, og da mener jeg at jeg heller ikke vil jobbe med dette 3 dager i uka. "

Det hun mener, er jo ikke svangerskapspermisjon, men sykemelding eller noe, fra denne deltidsjobben. Men ikke fra sin vanlige heltidsjobb (som altså er noe annet, og ikke potensielt farlig for gravide).

Det du tenker på, er sykemelding.

Det er dessverre ikke mulig. Man får nemlig sykepenger (eller andre trygdestøtteordninger) etter 100% prinsippet. En fulltidsjobb er 100 % stilling.

Har man en deltidsjobb, så jobber man MER ENN disse 100 prosentene. Men man kan ikke få sykepenger for 150% ! (For eksempel)

"Kundene mine får ikke behandling hvis de er gravide/ammende, og da mener jeg at jeg heller ikke vil jobbe med dette 3 dager i uka. "

Det hun mener, er jo ikke svangerskapspermisjon, men sykemelding eller noe, fra denne deltidsjobben. Men ikke fra sin vanlige heltidsjobb (som altså er noe annet, og ikke potensielt farlig for gravide).

Ok, nå leser jeg det som at hun heller ikke vil jobbe med dette siden hennes gravide kunder ikke kan borti det. Jeg forsto det slik at hun trodde hun ikke kom til å få nok å gjøre fordi det var så mange gravide kunder. :o)

Gjest Frøken E

Takk for at du ordner opp for meg! ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...