Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skai se på hus i dag, men jeg er så redd for utgiftene. Vi har en million i egenkapital. Tjener tilsammen ca 800 000.Et barn. Vi tenker å legge inn budd på 2,3 mill. Vi har forøvrig et godt forhold til banken (totalkunde). Huskjøpet (litt i utkanten) gjør at vi også trenger en bil til. Har en til fra før. Greier vi dette da dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122708-nerv%C3%B8s-for-huskj%C3%B8p-hjelpl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Dere låner jo ikke mer enn det dobbelte av inntekten Banken har jo en pekefingerregel om det, som jeg ikke husker helt riktignok. Mener at den gikk utifra brutto inntekt? Og at du kunne låne så og så mye i forhold til dette. Noen andre vet det sikkert!

Men vi har aldri tjent så mye tilsammen, og vi har hatt lån på over millionen, og greid oss bra! Med skyhøy rente. DET må dere ta høyde for da! At renta kommer til å stige.

Annonse

Dette er ingen spøk. Hvorfor håper du det?

Det var bare det at dere tjener 800.000,- ...

Som et lite eksempel, naboen vår tjener ca. 300.000 totalt, og har 2.2 mill. i lån - uten utleie.

Vi har tross alt ca. 600.000 til sammen, lån på 2.1 mill. og utleie der vi har ca. 4300 inn pr. mnd - og vi har slett ikke dårlig råd, synes jeg..

Vet ikke om du er klar over det, men de fleste "normale" husstander har ikke over 4-500.000 pr. år i samla inntekt...

Derfor tenkte jeg dette var en spøk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...