Gå til innhold

Brystoperasjon uten narkose?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Jeg har vel så og si bestemt meg for at jeg vil ta en brystoperasjon, ikke bare fordi dem er små, men fordi det er veldig stor forskjell på brystene mine. Jeg er livredd for å ta narkose, derfor lurer jeg på om det er mulig å bare få lokalbedøvelse? Dessuten lurer jeg på hvilken knlinikk dere vil anbefale? Hilsen jente på 18 år.

Fortsetter under...

Gjest lis@bet
Skrevet

Tror ikke du vil ligge der og føle at de drar og strekker i huden din uten narkose.

Skjønner at du er redd for narkosen, det var jeg og. Men jeg har jobbet litt med det, og vet at det er lite som kan gå galt. Du sovner før du aner det, og plutselig er det hele over.

Narkose er også best for at legene skal kunne jobbe i fred.. :-)

Skrevet

Hva mener du med narkose da? Mener du at du får maske over ansiktet og sover gjennom inngrepet? Det er mye mer vanlig å benytte intravenøs sedasjon - dvs. at du får injisert en løsning som gjør at du sovner evt. kommer i en sterk døs + at den inneholder et sterkt smertestillende stoff. Fordelen med intravenøs sedasjon er at man langt sjeldnere blir kvalm under oppvåkningen.

Jeg kan anbefale Jan Frøyen (www.froyen.no). Han opererer på OsloAkutten, OmniaSykehuset (tidl. Røde Kors-sykehuset) og Fornebuklinikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...