Gå til innhold

vdr "pedofil venn" - innlegget

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest dame uten signatur

Du mener sikkert like LITEN betydning.

Når man ikke kjenner hverken den ene eller andre av drikkekameratene, er gjengitt fyllesnakk fra den ene svært lite å diagnostisere, foreslå behandling og stemple noen etter.

...og hvis vi skal forholde oss til det som blir er blitt skrevet av denne jenta? Det må jo bli premisset for debatten.

Hei,

Det går på om personen "forelsker" seg i barn, eller er "tiltrukket av barn" (altså er pedofil), og ikke på kjønn.

Det er mange kvinner som forgriper seg på barn også, og mørketallene er nok høyere fordi kvinner lettere kan skjule slikt i den tradisjonelle omsorgsrollen.

Jeg har sett resultater fra studier som sier at fra 10% til 40% av overgripere er kvinner.

Med vennlig hilsen

Gjest dame uten signatur

Hei,

Det går på om personen "forelsker" seg i barn, eller er "tiltrukket av barn" (altså er pedofil), og ikke på kjønn.

Det er mange kvinner som forgriper seg på barn også, og mørketallene er nok høyere fordi kvinner lettere kan skjule slikt i den tradisjonelle omsorgsrollen.

Jeg har sett resultater fra studier som sier at fra 10% til 40% av overgripere er kvinner.

Med vennlig hilsen

Jo.

Jeg var litt opptatt av om folk ville gitt uttrykk for andre holdninger til det aktuelle eksempelet ("pedofil venn - innlegget") dersom vennen var en dame. Tror at folk ville bagatellisert det i større grad da - pga kjønnsrolleforventningene/-forestillingene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...