naio Skrevet 12. oktober 2003 Skrevet 12. oktober 2003 Etter 8 år med bekkenløsning har jeg forsøkt å teste ut virkningen av 20 mg Brexidol sammen med 1000mg Paracet pr. dag, etter anbefaling fra legen. Dette vært en vidunderkur for bekkenet, da smerteterskelen ble kraftig hevet. For magen ikke likeså. "Innkjøringen" av kuren var tøff for magen, men dette stabiliserte seg. Så, etter 3 mnd bruk fikk jeg intense smerter i nederste del av spiserør og øverste del av magen (spesielt skarp 4-5 cm under ribbenskanten på høyre side). Kuren ble kuttet umiddelbart og blodprøver tatt av legen. Nå etter ca 2 uker er den intense verken borte - men jeg har fremdeles en del "murring". Jeg har i disse to ukene spist hyppige måltider, med melk, noe som har lindret veldig,samt tygget Link. Har også holdt meg helt borte fra krydret mat, juce, kaffe, alkohol o.l. Har fremdeles noe verk om natten, samt et par timer etter middag. Hva er det neste skrittet jeg bør ta? Jeg får ikke lov av min lege å fortsette Brexidol/Paracet-kuren. Er det noen tilsvarende medikamenter som kan ha samme effekt på bekkensmerter, men som ikke ødlegger magen på samme måte? Hvor lenge må jeg ha pause før jeg evnt kan starte en ny kur. Det var meningen at jeg skulle ta Brexidol/Paracet som en langvarig kur. Hvor lenge kan en gå på en lignende type kur? Når kan jeg regne med å kunne spise "normalt" igjen? 0 Siter
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 12. oktober 2003 Skrevet 12. oktober 2003 Som lege for et fotballag må jeg ofte bruke NSAID ved akutte skader. Brexidol har utmerket effekt, men gir av og til den bivirkningen som du dessverre har fått. Hos de spillerne som har problemer med sår i spiserør/mage, har jeg ofte kommet til målet med Relifex som gir tilnærmet samme effekt, men uten mageproblemene. Relifex tablettene er litt store og må ofte deles før de svelges. (ps. Dette er selvsagt et gratissvar) 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Mange av mine pasienter med bekkensmerter har hatt god hjelp av en ny fysioterapi-form med stabiliserende øvelser av bekkenet i "slynge-apparater" Forhør deg med ulike fysikalske institutter i nærheten om de kjenner til "Terapimaster" og SET-prinsippet. 0 Siter
naio Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Skrevet 14. oktober 2003 Mange av mine pasienter med bekkensmerter har hatt god hjelp av en ny fysioterapi-form med stabiliserende øvelser av bekkenet i "slynge-apparater" Forhør deg med ulike fysikalske institutter i nærheten om de kjenner til "Terapimaster" og SET-prinsippet. Jeg tror du har misforstått spørsmålene mine. Disse gjaldt ikke bekkensmertene, men magesmerter ved Brexidol/Paracet -kur. Jeg nevnte kun foranledningen til denne langvarige medisineringen av interesse for evnt. andre "bekkenløse". Jeg har allerede trent jevnlig med "Terapimaster" i 7 år, tilrettelagt av manuell terapeut. 0 Siter
nanna Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg fikk samme bivirkning av Brexidol. Jeg fikk istedet Napren-E som er mye mildere mot magen, den løses først opp i tarmen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Neste gang kan du spørre om å få stikkpiller. De heter noe annet men har samme virkestoff. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.