anelaci Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Jeg kom hjem fra en ukes opphold i Afrika (Egypt) i går, og sliter nå med store magesmerter. Det er kraftige kramper som kommer med ca 5 minutters mellomrom, samt at jeg har feber opp mot 39 grader og ingen matlyst. Er sengeliggende og utrolig slapp. Plagene startet for tre dager siden og har bare blitt værre, jeg våkner også om natten med store smerter i magen. Jeg er klar over at det er fort gjort å få mageproblemer etter utenlandsopphold, men at smertene var så kraftige ante jeg ikke. Har løs mage, men kaster ikke opp. Hva slags smertestillende bør jeg ta? Bør jeg ta Idoform/Imodium? Hva og når kan jeg spise igjen? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Du bør kontakte lege raskest mulig. Det skal taes prøver på bakterier og liknende i avføringen. Magesmerter med feber skal alltid undersøkes. Det er viktig at du drikker rikelig, gjerne Biola som gjenoppretter tarmens normalflora av bakterier. Du skal ikke bruke diare-stoppende sålenge du har feber. Heller ikke smertestillende sålenge man ikke vet årsaken. Du bør være grundig med hånd- og toalett-hygiene inntil man vet om du har spesielle bakterier som kan være smittefarlige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.