Gå til innhold

Stive skuldre og nakke

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg våknet opp for et par dager siden med forferdelig stive skuldre og nakke. Klarer nesten ikke å vri på hodet. Det gjør mest vondt når jeg forsøker å bøye hodet bakover. Da kjenner jeg det langt nedover ryggen.

Sikkert bare overanstrengelse og anspenthet (har skjedd en del ting privat i det siste), men finnes det noen gode øvelser som kan gjøre det litt bedre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122997-stive-skuldre-og-nakke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er veldig vondt, gå til lege. Men du kan prøve å legge hodet mot venstre skulder til det gjør litt vondt, hold rundt høyre håndledd bak ryggen og trekk foriktig nedover. Hold i 40 sek og gjenta på andre siden, bytt håndledd. Når det er gjort, bøy nakken fremover, fold hendene på toppen av hodet og hvil de der. Ikke press eller rugg, hold i 40 sek.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...