Gå til innhold

Dårlig ånde #2


Gjest Zana

Anbefalte innlegg

Den dårlige ånden kjenner jeg selv + at bestekameraten min sier det til meg. Ingen slanking på gang heller.. Linken du oppnevnte funker heller ikke!! Hadde vært fint om du gadd å hjelpe meg litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Zana.

Det var da dumt at linken ikke fungerte.

Jeg skal svare litt mere utførlig for dette plager mange.

La meg først få presisere at vi slett ikke alltid lukter godt fra munnen. Reklamens bilde av at vi til en hver tid skal lukte frisk tannpasta er feil.

Bortsett fra at vi av og til spiser og drikker noe som gir lukt, så er det de naturlige munnhulebakteriene som er årsaken til dårlig ånde.

Når disse bakteriene ikke kan ernære seg på rester av det vi til vanlig spiser må de legge om dietten sin. De er når de fordøyer avstøtte epitelceller fra munnslimhinnen at illeluktende gasser oppstår.

Disse bakteriene befinner seg særlig i furene bak på tunga og i tannkjøttlommene.

Derfor er regelmessige måltider viktig og grundig hygiene som innebefatter børsting av tungens overside.

Sinktabletter har vist seg effektive måt denne form for dårlig ånde og kan kjøpes på apotek.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...