Infinity Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei! De siste 14 dagene har jegg hatt ubehag/vond korsrygg samt ubehag neders i magen. Klarer ikke å ligge på magen, det er ikke direkte vondt men langt ifra godt. Når jeg står opp om morgenen er jeg føler jeg meg kjempesliten i korsryggen og kan også våkne i løpet av natten av det at jeg merker det. Sitter hele dagene på jobb og merker det også godt når jeg reiser meg. Har aldri vært plaget med noe vond rygg tidl, det må sies. Ubehaget i magen er vel kanskje rettere sagt fra navlen og ned. Jeg har litt ekstra over magen siden jeg fikk barn nr 2 for 2 år siden, men er ikke overvektig (173 høy og 68 kg). Nå de siste 14 dg synes jeg at jeg har lagt på meg mere uten at det kan være noen grunn til det, samt at jeg føler ett press i magen. Noen ganger når jeg sitter så får jeg følelsen som jeg hadde da jeg gikk høygravid, det at noe tar opp i ribbena - men kan jo ikke være gravid, det ville jeg ha merket, samt at jeg satt inn hormonsprial for 1 1/2 år siden. 2 dager i forrige uke var jeg kvalm uten at det sikkert har noe med saken å gjøre. De smertene jeg har i korsryggen kan jeg sammenligne med menssmerter kanskje - litt vanskelig å sette fingeren på det. Føler jeg har en stor stein eller noe i magen. Kan det være hormonspiralen som ligger i klemme med noen nerver som gjør det?!? Var ut og gikk tur i ettermiddag og merker ubehaget i magen også når jeg går. Kan det være luft som gjør det?!? Uff, høres vel ut som den hypokonderen jeg nå - men jeg har aldri vært plaget med mage eller rygg før og klarer derfor ikke helt å slappe av. Til info så har jeg bestilt time til lege og skal dit den 24. da jeg ikke fikk time før. Men er jo litt bekymret jeg da selv om jeg egentlig ikke vil det. Når jeg trykker med fingrene på underlivet, spes venstre side så er det vondt, men det kan jo vel også evnt være luft?!? Ble mye spørsmål på en gang dette, men håper du kan ta deg tid til å svare meg. På forhånd takk ;o) Mvh Infinity 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123093-vond-magekorsrygg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei ser du ønsker svar fra fagperson. Men om jeg var deg ville jeg kjøpt meg en graviditetstest bare for sikkerhets skyld. Det kan ikke tenkes at du har nyrebekkenbetennelse eller noe lignende? Bare noen få forslag. God bedring og lykke til hos legen. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123093-vond-magekorsrygg/#findComment-745563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei ser du ønsker svar fra fagperson. Men om jeg var deg ville jeg kjøpt meg en graviditetstest bare for sikkerhets skyld. Det kan ikke tenkes at du har nyrebekkenbetennelse eller noe lignende? Bare noen få forslag. God bedring og lykke til hos legen. Mvh Har tenkt tanken på å sjekke med en graviditetstest selv men har vel egentlig slått med til ro med at jeg ikke er det pga hormonspiralen - og tror heller ikke i dag at det er noen mulighet for at jeg er gravid. Har jo ingen menstruasjon å regne det etter heller nå. Har en ikke mørk urin om det er nyrebekkenbetennelse da?!? Det har jeg ikke, Glemte og info om at jeg er 29 år i innlegget mitt til legen, men det har vel kanskje ikke noen betydning. Takk for lykkeønskning forresten ;o) Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123093-vond-magekorsrygg/#findComment-745792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er riktig å få gjort en underlivs-sjekk. Da kan legen utelukke f.eks hevelser i livmoren, eggleder-betennelse eller noe galt med eggstokkene. Du bør også få sjekket urin med tanke på blære-katarr eller liknende ( dette kan du levere før konsultasjonen). Alle plager/skader i underlivet eller nedre deler av tarmene kan "stråle" ut mot korsryggen. Betennelser i underlivet kjennes ofte idet man reiser seg, og særlig ved samleie. Ryggsmerter kan også stråle mot magen, slike smerter blir oftest bedre når du går. tarmsmerter kommer oftest i "knipetak". Dersom du får feber eller forværring av smertene, eller påfallende slapphet bør du kontakte lege umiddelbart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123093-vond-magekorsrygg/#findComment-746433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.