Gå til innhold

Matvarekø-propper.

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg vet det er en superbagatell, men jeg får allikevel høyt blodtrykk av det..

Hva ER det med folk og manglende køkultur?

Jeg skulle en snartur på sjappa for å kjøpe avis og røyk, og der er det enorm kø..Greit nok men...

Her observerer jeg følgende:

1.En stk mor som lar avkommet putte tingene(handlevogn med topp!) på rullebåndet og etterpå i posen. Bare fordi ungen hadde lyst.Dette var den dårlig på, mistet og klønet og lagde enorm stopp i køen. Men tok moren over? Neida!

Jeg tror pokker meg det var forventet at vi skulle synes skrikerungen var søt og derfor spare inn på kritisk løftede øyenbryn.

2.Nestemann fant det passende å telle over alle småpengene sine for å finne ut at det ikke var nok og allikevel betale med sedler. Vedkommende kunne jo selvsagt ikke ha telt de jævla kronestykkene på forhånd, neida...

3.Etter et par normale kom det en og ba den overarbeide kassadamen finne et nytt brød til seg, fordi han etter at det var slått inn og betalt og skulle poses oppdaget et ørlite hull i papiret.Det kunne han da sett etter sjæl når han plukket ut brødet.

Hvis jeg skal innmari spesielle ting i butikken venter jeg til det ikke er kø, og jeg somler generelt ikke. Jeg hadde blitt så flau om noen jeg kjenner oppførte seg sånn i butikk.

Hvordan har det seg at så mange mennesker driter så glatt i normal høflghet i butikk-kø?

Skjønner de ikke hvor teite og meggete de ser ut?

Vet det er en bagatell, men den forbløffer meg..

Får dere voldsfantasier om enkelte køsinkere?;)

Eller trenerer dere køen med god sammvittighet?

Eller gjør dere det som sikkert er sunnest og best, ignorerer det hele?

Jeg synes man skulle bli nektet i gjeldene matvarebutikk i tre uker om en av overnevnte gjentar seg mer en en gang. Først advarsel, deretter rødt kort.;o)

P.S Jeg oppfører meg pent altså, det ville selvsagt ikke ramle meg inn i halvsøvne å bitche om det på ordentelig..Men allikvel;)

Skrevet

Har jeg en dårlig dag, eller er utålmodig, hender det at slike ting irriterer meg.

Men jevnt over er det sjelden at slike ting oppstår. Jeg opplever det ikke særlig ofte.

Men under pms, kan den minste lille detalj irritere meg..

Gjest Sjøstjernen
Skrevet

Jeg hater lange køer og handler derfor ikke på tider da jeg vet det er sinnsykt lange køer. Værste tidspunkt er mellom 15-16 og på lørdags ettermiddag. Da gir jeg heller opp og kommer tilbake senere.

Hvis det er noe jeg akkurat må ha på de værste køtidene så har jeg mange ganger kunne tenkt meg å lese opp en lekse til de som står forann meg. Det værste jeg vet å stå bak er folk som lukter. Det er utrolig at folk tørr å gå ut av dørene hjemme uten å ta seg en dusj en gang i blandt.

Skrevet

Jeg får ofte lyst til å lemleste denne slags berme, men jeg sier det ikke høyt.

Noen ganger er det litt synd at jeg ikke er som Timothy Dahle, en fyr som sier høyt nøyaktig hva han tenker - helt uten å tenke på konsekvensene av det han sier.

Men jeg skjelte en gang ut en feit kjærring fordi hun, med tryne fullt av sjokolade, kritiserte meg for å trene for mye. Det var ikke pent, sa hun.

Så jeg gjør i det minste litt for verdensfreden.

Skrevet

Orker snart bare spar, eneste sted med lite folk. Kiwi er helt forferdelig. Aldri mer enn en kasse oppe uansett hvor mye folk som står i kø

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Dårlig køkultur er én ting, men dette.. Har du hatt en dårlig dag?

Du skriver: "Jeg skulle en snartur på sjappa for å kjøpe avis og røyk, og der er det enorm kø..Greit nok men..."

Slutt å røyke, og kjøp avisa i en kiosk e.l., eller les den på nettet.

Du schreibst: "1.En stk mor som lar avkommet putte tingene(handlevogn med topp!) på rullebåndet og etterpå i posen. Bare fordi ungen hadde lyst.Dette var den dårlig på, mistet og klønet og lagde enorm stopp i køen. Men tok moren over? Neida!"

Om jeg har en dårlig dag, kan jeg også irritere meg grønn over slikt. Jeg liker ikke barn. De er stygge, har masse buser og lukter bæsj.

Du skriver: "2.Nestemann fant det passende å telle over alle småpengene sine for å finne ut at det ikke var nok og allikevel betale med sedler. Vedkommende kunne jo selvsagt ikke ha telt de jævla kronestykkene på forhånd, neida..."

Du har sikkert aldri gjort noe slikt??

Du schreibst: "3.Etter et par normale kom det en og ba den overarbeide kassadamen finne et nytt brød til seg, fordi han etter at det var slått inn og betalt og skulle poses oppdaget et ørlite hull i papiret.Det kunne han da sett etter sjæl når han plukket ut brødet."

Enig. Denne karen var en dust. Han kunne enkelt ha sagt ifra at han gikk inn i butikken for å finne et nytt brød på egen hånd.

Men du.. "Etter et par normale.." skriver du. Det vil si at det sto ca. 5 stk. foran deg i kø da dama med ungen ble ekspedert. Har du hals som en giraff??? Går du på stylter når du er i butikken?

"Normal høflighet" er ikke ensbetydende med å forebygge stress for alle fremmede.

"Skjønner de ikke hvor teite og meggete de ser ut?"

Meggete... Jaja..

"Får dere voldsfantasier om enkelte køsinkere?;)"

Ja, men først og fremst om folk som er vanvittige idioter mot betjeningen.

Kizza1365380506
Skrevet

Orker snart bare spar, eneste sted med lite folk. Kiwi er helt forferdelig. Aldri mer enn en kasse oppe uansett hvor mye folk som står i kø

Helt enig med deg. Sånn er det på Kiwi her og. Og samtidig så har de post i butikk. Samme ekspeditør skal betjene bege deler. Jeg unngår den butikken mest mulig men må jo hente pakker av og til.

Skrevet

Må le litt jeg for jeg kjenner meg igjen i hvordan du reagerer. Det er flaut, men jeg blir sinna og oppgitt på sånne folk.

Det er ikke mange dagene siden det skjedde med meg. Stod som nr. 3 i en kø. Hun foran meg (nr.2) forlot handlekurven på golvet rett foran vogna mi og fortalte om alt hun hadde glemt og måtte hente. I mellomtiden plukket jeg smågodt (stativet stod akkurat der jeg stod i køen, og det var ingen bak, hadde ikke bare forlatt handlevogna, for det er atalt syns jeg). Så kom hun tilbake og utbrøt at godtet jeg hadde tatt så så fristende ut og det måtte hun også ha. Så plukka hun med ryggen til kassa. Siden hun hadde lagt noen av varene på båndet ble disse tatt med på totalen til henne som stod foran (en eldre dame, fulgte ikke med), da ble det ramaskrik. Kassadamen oppfordret dem til å ordne opp seg imellom (nå var det begynt å bli kø). Så lette hun dama i minst et par minutter etter pengene sine. Hun i kassen så sprekkeferdig ut.... Er det noe rart at man kan bli irritert. Hvorfor er det så utrolig vanskelig å ta å hente alle tingene FØR man stiller seg i kassekø?? Man kan jo ikke "hevde" en plass ved å hente en kurv og legge et par ting i, som man setter i kassakø, for deretter selv gå å hente de resterende 20 tingene på handlelista?! Mangel på respekt for sine medmennesker er det.

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg har en vane med å slippe folk forbi om de bare har to tre ting de skal betale for og jeg har haug på vogna. Synes det er så irriterende sjøl. Men når vedkommende da skal ha røyk, tipping, hente pakke og somler med pengene og ender opp med å betale med kort, da blir jeg skikkelig sur og dagen er ødelagt.

Mvh

Skrevet

Høres ut som om du har besøkt den lokale Rimi-butikken borti gata her... Hadde jeg vært deg, hadde jeg fått hjerteinfarkt innen jeg hadde kommet meg ut av butikken.

Skrevet

Du burde ikke gå ut på sånne dager! :)

Når det oppstår ting i køer, så er det da vel morsommere å innby de bakover til en allsang etc. i stedet? - Skal man ikke ha et par minutter til å gi folk tid til å være litt fomlete, glemsk etc.?

Jo det syns jeg.

I en kø var det en som sukket og bar seg over en som ikke hadde kommet inn rett - så ut som vedkommende snek, selv om han bare kom bak fra feil hyllerad. Da ba jeg vedkommende komme i "vår" kø i stedet; "Kom hit du, denne køen er mye hyggeligere!" - og folk smilte og var enig om at i VÅR kø var de tolarante! hehehe

Snu litt på "flisa" - det skal så lite til!

Skrevet

Jeg har en vane med å slippe folk forbi om de bare har to tre ting de skal betale for og jeg har haug på vogna. Synes det er så irriterende sjøl. Men når vedkommende da skal ha røyk, tipping, hente pakke og somler med pengene og ender opp med å betale med kort, da blir jeg skikkelig sur og dagen er ødelagt.

Mvh

da har du skjøre dager! om DET skal ødelegge dagen din.

Som Karsten Isachsen sa - du skal alltid ha plass til en "idiot" i hue ditt! :)

Skrevet

Må le litt jeg for jeg kjenner meg igjen i hvordan du reagerer. Det er flaut, men jeg blir sinna og oppgitt på sånne folk.

Det er ikke mange dagene siden det skjedde med meg. Stod som nr. 3 i en kø. Hun foran meg (nr.2) forlot handlekurven på golvet rett foran vogna mi og fortalte om alt hun hadde glemt og måtte hente. I mellomtiden plukket jeg smågodt (stativet stod akkurat der jeg stod i køen, og det var ingen bak, hadde ikke bare forlatt handlevogna, for det er atalt syns jeg). Så kom hun tilbake og utbrøt at godtet jeg hadde tatt så så fristende ut og det måtte hun også ha. Så plukka hun med ryggen til kassa. Siden hun hadde lagt noen av varene på båndet ble disse tatt med på totalen til henne som stod foran (en eldre dame, fulgte ikke med), da ble det ramaskrik. Kassadamen oppfordret dem til å ordne opp seg imellom (nå var det begynt å bli kø). Så lette hun dama i minst et par minutter etter pengene sine. Hun i kassen så sprekkeferdig ut.... Er det noe rart at man kan bli irritert. Hvorfor er det så utrolig vanskelig å ta å hente alle tingene FØR man stiller seg i kassekø?? Man kan jo ikke "hevde" en plass ved å hente en kurv og legge et par ting i, som man setter i kassakø, for deretter selv gå å hente de resterende 20 tingene på handlelista?! Mangel på respekt for sine medmennesker er det.

Skjønner nå ikke hvorfor kassadana holdt på å sprekke? - hun er jo "dømt" til å sitte der likevel! *LOL*

Gjest Humlepungen
Skrevet

Åå jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskrev der. Det er bare utrolig mye "rare" mennesker en kan se i en slik butikk kø. Rart hvor mange som ikke har peiling på å ta hensyn. En annen sak som irriterer meg grenseløst i butikkene er de med stoore fulle handlevogner. De tror visst de har forkjørsrett så lenge de dytter en vogn fremfor seg. Jeg har blitt dultet i ræva mer enn en gang mens jeg har stått i kø for eksempel. Og de som stiller opp vogna si på tvers mellom to hyller mens de går rundt og plukker varer langt unna. Åahh.

Jeg har også observert veldig merkelige folk i kø. Ikke bare slike som gjør køen til sirup, men folk med rare vaner. For eksempel å klø seg på diverse private steder. Andre igjen står og snakker med seg selv. For en stund siden hørte jeg til og med en dame som stod og lagde en slags gryntelyd med jevne mellomrom mens ho stod i køen. Mulig ho hadde en sykdom, hehe huff.

Ivertfall har jeg veldig forståelse for det du skrev!

Skrevet

Åå jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskrev der. Det er bare utrolig mye "rare" mennesker en kan se i en slik butikk kø. Rart hvor mange som ikke har peiling på å ta hensyn. En annen sak som irriterer meg grenseløst i butikkene er de med stoore fulle handlevogner. De tror visst de har forkjørsrett så lenge de dytter en vogn fremfor seg. Jeg har blitt dultet i ræva mer enn en gang mens jeg har stått i kø for eksempel. Og de som stiller opp vogna si på tvers mellom to hyller mens de går rundt og plukker varer langt unna. Åahh.

Jeg har også observert veldig merkelige folk i kø. Ikke bare slike som gjør køen til sirup, men folk med rare vaner. For eksempel å klø seg på diverse private steder. Andre igjen står og snakker med seg selv. For en stund siden hørte jeg til og med en dame som stod og lagde en slags gryntelyd med jevne mellomrom mens ho stod i køen. Mulig ho hadde en sykdom, hehe huff.

Ivertfall har jeg veldig forståelse for det du skrev!

Ja, de med et handicap er ekle!!

.

.

.

.

.

.

*IRONI* :)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Ja, de med et handicap er ekle!!

.

.

.

.

.

.

*IRONI* :)

huffa meg. Ja bra at det der var ironi.

Men du skulle sett hun der altså. Hun var ikke utviklingshemmet verken psykisk eller fysisk. Hun dinglet på en bilnøkkel. Men hun gryntet og snøftet som bare det.

Skrevet

huffa meg. Ja bra at det der var ironi.

Men du skulle sett hun der altså. Hun var ikke utviklingshemmet verken psykisk eller fysisk. Hun dinglet på en bilnøkkel. Men hun gryntet og snøftet som bare det.

*s*

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hater lange køer og handler derfor ikke på tider da jeg vet det er sinnsykt lange køer. Værste tidspunkt er mellom 15-16 og på lørdags ettermiddag. Da gir jeg heller opp og kommer tilbake senere.

Hvis det er noe jeg akkurat må ha på de værste køtidene så har jeg mange ganger kunne tenkt meg å lese opp en lekse til de som står forann meg. Det værste jeg vet å stå bak er folk som lukter. Det er utrolig at folk tørr å gå ut av dørene hjemme uten å ta seg en dusj en gang i blandt.

Jeg tenker aldri over når det er lang kø, sånn sett har jeg vel bare meg sjøl å takke..

Forøvrig slår ingenting søndagskøen på Joker! :o)

laguna1365380434
Skrevet

Har jeg en dårlig dag, eller er utålmodig, hender det at slike ting irriterer meg.

Men jevnt over er det sjelden at slike ting oppstår. Jeg opplever det ikke særlig ofte.

Men under pms, kan den minste lille detalj irritere meg..

Det irriterer ikke alltid meg heller.. Var sikkert litt ekstra gretten i går, og da legger jeg ALLTID merke til denslags..:)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg får ofte lyst til å lemleste denne slags berme, men jeg sier det ikke høyt.

Noen ganger er det litt synd at jeg ikke er som Timothy Dahle, en fyr som sier høyt nøyaktig hva han tenker - helt uten å tenke på konsekvensene av det han sier.

Men jeg skjelte en gang ut en feit kjærring fordi hun, med tryne fullt av sjokolade, kritiserte meg for å trene for mye. Det var ikke pent, sa hun.

Så jeg gjør i det minste litt for verdensfreden.

Godt du gjør en insats!;)

Min gode oppdragelse hindrer meg også i å være fritt-talende, men jeg har mange ganger god lyst til å ta bladet fra munnen;)

Kjekt at du skriver her igjen, foresten!:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...