Gå til innhold

ringte og maste etter cd'er...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sign
Skrevet

Min manns søster ringte og ba oss sende noen cd'er (brenne ned musikk). Men jeg gidder ikke gjøre det nå; jeg sendte nettopp pakke til dem (har sendt tre pakker av gårde i år, de sender ikke til oss.. selv når ungene har bursdag/jul). Da den ene jenta hadde bursdag ringte hun hit for å spørre etter pakke... Vi har sendt til jul/nå når de fikk baby (jeg sendte for noen måneder siden til de andre søsknene). De sendte ikke julekort engang.. Så jeg vil egentlig ikke sende mer til dem, men mannen min vil.. Og jeg gjør det alikevel; klarer ikke la vær. Tenkte vi kunne avtale med søsteren at vi kjøper gaver til ungene våre for x kroner, og hun kjøper til sine. Men mannen min mener at så gjør hun det ikke.... Hva når datteren min spør hvorfor hun ikke får gave av dem når vi sender til dem? Hva hadde dere gjort? Jeg sender nok noe til jul, samt noen cd'er. Men ikke noe til de voksne (utenom musikken). Så får de bare la vær å sende oss gaver, men de bruker nå penger på mye annet. Og jeg synes det er frekkt å ringe for å spør om å få ditt og datt.

Skrevet

Hva om dere fortsatt sender til tantebarna slik som du gjør nå, og så kjøper presanger for x-antall-kroner til dine egne barn, fra tante? Er jo veldig trist å ikke få presang av tanten sin, spesielt når du vet at kusinene dine får presang fra deg...

så blir det iallfall kjøpt presang på begge sider, og så får vi håpe dere kan spørre om å få pengene for presangen i det minste. Hva svarer hun når du sier "presang til datteren din fra oss? vår datter fikk jo ikke noen presang av dere?", litt frekt ja, men om hun krever presang kan da dere gjøre det også, iallfall penger til å kjøpe en presang... om hun ikke er så flink til å ordne sånt...

og at dere må sende cd'er til dem midt i en vanlig uke skjønte jeg ikke, men det er jo hyggelig å glede andre på julaften da, uansett om de er flinke til å spre litt glede tilbake...

Gjest ikke sign
Skrevet

Hva om dere fortsatt sender til tantebarna slik som du gjør nå, og så kjøper presanger for x-antall-kroner til dine egne barn, fra tante? Er jo veldig trist å ikke få presang av tanten sin, spesielt når du vet at kusinene dine får presang fra deg...

så blir det iallfall kjøpt presang på begge sider, og så får vi håpe dere kan spørre om å få pengene for presangen i det minste. Hva svarer hun når du sier "presang til datteren din fra oss? vår datter fikk jo ikke noen presang av dere?", litt frekt ja, men om hun krever presang kan da dere gjøre det også, iallfall penger til å kjøpe en presang... om hun ikke er så flink til å ordne sånt...

og at dere må sende cd'er til dem midt i en vanlig uke skjønte jeg ikke, men det er jo hyggelig å glede andre på julaften da, uansett om de er flinke til å spre litt glede tilbake...

Vi får ikke penger for å kjøpe gaver, og vi har heller ikke kjempegod råd selv. Alikevel har jeg brukt mange penger på dem, og da kan de i alle fall sende julekort! Nei, hva skal vi si til barna når de lurer på hvorfor de ikke får gave til jul fra tante?

Skrevet

Vi får ikke penger for å kjøpe gaver, og vi har heller ikke kjempegod råd selv. Alikevel har jeg brukt mange penger på dem, og da kan de i alle fall sende julekort! Nei, hva skal vi si til barna når de lurer på hvorfor de ikke får gave til jul fra tante?

det kan jo være en liten ting bare, trenger ikke være dyrt... vet faktisk om flere som kjøper gaver til barna sine og later som det er fra bestefedre og slikt jeg... men det er temmelig frekt å forvente presanger når man ikke gir presanger selv iallfall...

Gjest ikke sign
Skrevet

det kan jo være en liten ting bare, trenger ikke være dyrt... vet faktisk om flere som kjøper gaver til barna sine og later som det er fra bestefedre og slikt jeg... men det er temmelig frekt å forvente presanger når man ikke gir presanger selv iallfall...

I alle fall ringe og mase... takk for svar:)

Gjest Nå er det jul igjen...
Skrevet

Uff, sånne finnes det alltid... Hva med å være litt lur og spørre i en vanlig samtale før jul "Si meg, har jeg skjønt dere rett når jeg får inntrykk av at vi dropper kjøp av bursdags- og julegaver til ungene i år? Vil bare sjekke for å være sikker, men jeg gikk jo ut fra det siden dere ikke sendte noe i fjor til jul eller i år på bursdager.. Like greit å ta det nå før gavene skal i hus! :) " Eller noe sånt....

Frekke og ubetenksomme folk!!!

Gjest ikke sign
Skrevet

Uff, sånne finnes det alltid... Hva med å være litt lur og spørre i en vanlig samtale før jul "Si meg, har jeg skjønt dere rett når jeg får inntrykk av at vi dropper kjøp av bursdags- og julegaver til ungene i år? Vil bare sjekke for å være sikker, men jeg gikk jo ut fra det siden dere ikke sendte noe i fjor til jul eller i år på bursdager.. Like greit å ta det nå før gavene skal i hus! :) " Eller noe sånt....

Frekke og ubetenksomme folk!!!

Jo.. god idé, men mannen min vil gjerne gi gaver til de han er onkel til.

Gjest Nå er det jul igjen....
Skrevet

Jo.. god idé, men mannen min vil gjerne gi gaver til de han er onkel til.

Ja, men det kan dere jo sende uansett! Bare for å minne de på at dere ikke pleier få noe....skjønner?? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...