Gå til innhold

Bør skattefuten ta spillegevinster?

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/15/381028.html

Det er på det rene at han skyldte skattefuten penger. Kupongen ble levert i hans navn og han alene vant pengene (det var altså ikke et tippelag e.l.).

Likevel synes han det er hårreisende at de tar 300 000 for å dekke gammel gjeld.

Er ikke det bare rett og rimelig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123186-b%C3%B8r-skattefuten-ta-spillegevinster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig bør det ikke være "amnesti" for gevinster.. hvorfor skulle det det?? Skylder man penger så skylder man penger.

Om kravet er foreldet eller bare 1/6-del av gevinsten var hans (om det er reellt selvfølgelig) så er det en helt annen sak som ikke har noe med at det er gevinst å gjøre.

Hadde jeg vunnet 890 000 så hadde førsteprioritet vært å betale ned gjelda mi.. helt frivillig tilogmed!

Er jeg dum da??

Gjest assistent

Selvfølgelig bør det ikke være "amnesti" for gevinster.. hvorfor skulle det det?? Skylder man penger så skylder man penger.

Om kravet er foreldet eller bare 1/6-del av gevinsten var hans (om det er reellt selvfølgelig) så er det en helt annen sak som ikke har noe med at det er gevinst å gjøre.

Hadde jeg vunnet 890 000 så hadde førsteprioritet vært å betale ned gjelda mi.. helt frivillig tilogmed!

Er jeg dum da??

Man betaler da ned gjeld.

Er jo bedre at det er mine og dine skattepenger som betaler for gjelda hans da .....

Selvfølgelig skal man kunne ta gevinsten for å dekke opp gjelden.

I dette tilfellet så var vel egentlig skattekravet frafalt - og da er det jo en helt annen diskusjon.

Jeg synes det er ok at han blir trukket. Venter kommunen lenger med å drive inn skattepengene, spiser den snart opp hele gevinsten, ettersom morarentene er så høye.

Jeg husker at hver gang min onkel fikk noen kroner, stod skattefuten klar og stakk av med de til dekning av gammel skatt! I hans tilfelle var det vel litt på kanten, han var over 70 og skulle leve av minstepensjon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...