Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen kan svare meg!

Har vært sykemeldt siden april, og har derfor ikke fått brukt noe av ferien min (vi har 5 ukers ferie), det kan se ut som om jeg blir sykemeldt resten av året.

Det jeg lurer på, får jeg da betalt for disse fem ukene? Sjefen er imot at vi overfører ferie fra år til år!

Grunnen til at jeg spør er at økonomiansvarlig nevnte dette for meg!

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123213-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette forholdet er i hovedsak regulert av ferieloven og av tariffavtaler. Er du fagorganisert BØR du absolutt snakke med den organisasjonen.

Som hovedregel har du RETT til å overføre ferie når sykdom er årsak til at du ikke har fått tatt ut ferien. Vanlig regel for de som har 5 ukers ferie er at du flytte over 14 arbeidsdager (nesten 3 uker) til neste år. Om det er spesielle regler for de som har vært syke så lenge kjenner jeg ikke til.

Uansett må du selv fremme kravet om overføring til arbeidsgiver før nyttår.

Hvordan det blir med feriepenger/lønn kan være litt mer innviklet. Skulle likevel være rart om du ikke på et eller annet tidspunkt skal få utbetalt feriepengene du opparbeidet deg rett til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123213-noen-som-vet/#findComment-746818
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...