Gå til innhold

Har ikke råd til å gå til tannlegen!


Hendel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 25 år gammel gutt fra Stavanger.Jeg er for tiden student på NKI og arbeidsledig.Jeg har ikke akkurat mye penger å rutte med om dagen.

Jeg vet så inderlig godt at jeg skulle ha vært hos tannlegen, men har ikke råd!

Sist jeg var hos tannlegen, like før jul i fjor, var jeg der for å fikse en tann der plomba hadde falt ut slik at kun veggene til tanna sto igjen. Før jeg var og ordna denne, turde jeg ikke spise annet enn suppe og fint brød fordi jeg var redd tannen kunne brekke når som helst.Dette var imidlertid en midlertidig fylling jeg fikk som jeg måtte betale over 800 kroner for.

Litt etter dette fikk jeg et brev fra tannlegen, med et overslag over hva resten av behandlingen av dette ville koste. noe over 3900 kroner sto det! Jeg tror dette var for noe mer enn akkurat denne ene tannen siden jeg er klar over at det er mer som kan fikses på i munnen min. Jeg har blant annet mistet to jeksler pga noe lignende før.dvs at plomber faller ut og at tannen brekker.

Så sånn som jeg sitter i dag,nesten et år senere har jeg den ene midlertidige fyllinga som nesten er borte igjen + en annen tann på andre siden som jeg er redd for skal knekke(stort hull i fyllingen) + de to jekslene som mangler. Jeg er redd jeg muligens har fått et par nye hull og siden jeg kan se to små runde fordypninger i to tenner litt foran med noe litt gulaktig i midten.

Når jeg gikk på barne- eller ungdomskolen måtte jeg borre 13 hull på kort tid.Og det er vel fyllingene her som er på vei ut nå og hovedgrunnen til alle de problemene jeg har nå.