Gå til innhold

Antidepressiva brukt mot stram nakke

Anbefalte innlegg

er det vanlig?

Min fastlege sier at antidepressiva er brukt med stort hell mot stram nakke og skulderplager, men er det tilfelle?

Han skrev ut Seroxat til meg, men jeg tar de ikke. Jeg leste på pakningsvedlegget og så bl.annet at det sto at man ikke skal nyte alkohol.

Men hvor farlig er det evt. å gjøre det.

Jeg er ingen stordrikker, men det er høst med vinkvelder og snart julebord.

Noen som har erfaringer å dele.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123301-antidepressiva-brukt-mot-stram-nakke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg har aldri hørt at det hjelper mot stiv nakke. Men det kan kanskje hjelpe deg å slappe av. Det har jo også innvirkning på stive muskler.

Det er veldig viktig at du prøver deg frem. Noen tåler alkohol god sammen med medikamenter. Jeg klarer fint 3-4 glass vin over en hel kveld. Prøv deg litt frem hjemme sammen med mann/partner eller en god venn. Slik at du får hjelp dersom du er en av dem som ikke tåler det. Alkohol forsterker virkningen av medikamentene. Og kanskje derfor også bivirkningene. Enkelte medikamenter skal jo økes over en periode. Og drikker du da alkohol før du har nådd maks dose kan jo alkoholen få kroppen til å reagere som om det var det.

Har skrevet i ett annet innlegg om den gang jeg fikk blackout da jeg drakk for mye og det vil jeg ikke at min verste fiende skal oppleve. Det var en utrolig ekkel følelse. :o)

Mvh

Det stemmer at det kan brukes mot fysiske plager også! Min mor brukte antidepressiva en periode for å få noen andre smertestillende til å fungere bedre.

Når det gjelder antidepressiva og alkohol så bør du ta en kikk på forum for psykiatri. Mange der som kan svare deg med egne erfaringer.

En hovedregel er der i legemidlenes verden..ikke kombiner alkohol og piller.....spesielt ikke når pakningsvedlegget sier du ikke skal gjøre det. Alkoholen kan forsterke virkningen slik at du blir skikkelig dopa, bevisstløs og i verste fall.....blir liggende med ufrie luftveier... trenger vell ikke si hva som da kan skje. Hør heller med legen din om det går bra å hoppe over noen dager med tabletter, slik at du kan nyte litt alkohol innimellom

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...