Gå til innhold

Julegaver - tenker dere på mottakeren?

Anbefalte innlegg

Jeg ser poenget ditt og har opplevd det selv, spesielt når det gjelder barneklær i tre år for smått.

Men jeg gidder ikke å tenke på sånt _nå_, det er julaftengreier.

Selv sliter jeg hardt med å finne egnede gaver. Til alle jeg ikke vet, ikke har råd osv: En flaske rødvin.

Fortsetter under...

Vin eller sprit til en som ikke drikker alkohol...da har en vel ikke oppfattet det da...får en håpe.

Vedr. de barneklærne er det jo nesten håpløst å treffe riktig størrelse. Ofte står det 2 år på noe en baby kan bruke...og noen ganger helt motsatt...

Det spørs jo litt hvilket land det er produsert/solgt i...

Slike syden-t-skjorter og slikt har jo ikke akkurat norske størrelser..

En måjo nesten ha barn i samme alder for å treffe med klær...

Ja, jeg forsøker å tenke på mottageren når jeg handler julegaver. Dessverre gjør ikke dét handlingen lettere, akkurat...

Jeg synes julegavehandling er et svare strev, og skulle ønske jeg kunne donert bort venstrearmen min istedet.

*ser som vanlig fram til januar, for da er årets julegavetortur over*

Gjest Stjernemor

JEG har aldri klart å treffe størrelsesmessig på mine egne barn en gang jeg da!

Ei jente i familien bruker flere størrelser over det som er vanlig. Min egen sønn brukte alltid to størrelser under det som var vanlig for hans alder.

HVORDAN mener du at andre skal greie å følge med på slikt da?

Julegaver er noe skikkelig herk. Skulle være ulovlig å gi til alle over 20 år!

Ei jente i familien bruker flere størrelser over det som er vanlig. Min egen sønn brukte alltid to størrelser under det som var vanlig for hans alder.

? Tror ikke du leste riktig det jeg skrev?

Hvis noen er interesserte i å handle klær til f.eks. en 3-åring, og spør hvilken str. denne bruker, og svaret er str 110. Blir du ikke da litt irritert når de allikevel kommer med klær str. 92? Tankeløst.

"Julegaver er noe skikkelig herk. Skulle være ulovlig å gi til alle over 20 år!

"

S T Ø T T E S ! ! !

Annonse

? Tror ikke du leste riktig det jeg skrev?

Hvis noen er interesserte i å handle klær til f.eks. en 3-åring, og spør hvilken str. denne bruker, og svaret er str 110. Blir du ikke da litt irritert når de allikevel kommer med klær str. 92? Tankeløst.

Hmmm .. jeg har kjøpt 110 til min 6-årige lillesøster .. men på den lyse side .. hun brukte 110 i august .. håper den passer enda til jul .. hm .. foreldrene visste det var til julegaver ..

Har heldigvis ikke opplevd noe slikt, bortsett fra da svigers kom med et barometer (!) i innflyttingsgave. Trodde jeg skulle gå i bakken! Vi har ikke malt alle rom i lyse grå/beige farger, kjøpt utelukkende sort skinn og børstet stål og lagt det meste av malerier i boden for å henge opp en gyselig duppeditt av tre med fuglekassetak og gullfarget plastpynt på stueveggen... Georg Jensen har designet en stilig serie i sort og børstet stål med sånne barometerting og tang som hadde passet perfekt her hos oss. Jeg gremmes fortsatt, og barometeret ligger i kjelleren...

Forresten er presskanner ypperlige til te kjøpt i løsvekt. En raus teskje pr kopp :-)

Gjest Pricilla

Tenker alltid på mottakeren og hva h*n liker og bruker og har brukt for.. Og ønsker seg så klart! Må jo kjøpe noe som ejg vet h*n setter pris på da...

Folk flest er veldig fornøyd med gavene jeg gir bort. Har pleid å kjøpe litt vel dyre gaver, men blir 300 max per pers i år siden jeg har dårlig råd.. Liker å gi ting jeg ser folk blir glad for, og kjøper gjerne sånne ting man ikke kjøper til seg selv.. Som man ønsker seg, men ikke tar seg råd til å kjøpe.

Har heldigvis ikke opplevd noe slikt, bortsett fra da svigers kom med et barometer (!) i innflyttingsgave. Trodde jeg skulle gå i bakken! Vi har ikke malt alle rom i lyse grå/beige farger, kjøpt utelukkende sort skinn og børstet stål og lagt det meste av malerier i boden for å henge opp en gyselig duppeditt av tre med fuglekassetak og gullfarget plastpynt på stueveggen... Georg Jensen har designet en stilig serie i sort og børstet stål med sånne barometerting og tang som hadde passet perfekt her hos oss. Jeg gremmes fortsatt, og barometeret ligger i kjelleren...

Forresten er presskanner ypperlige til te kjøpt i løsvekt. En raus teskje pr kopp :-)

Hei! Holdt på å le meg skakk da jeg leste hva du skrev!

For hva tror du vi pakket opp i gave fra svigers til jul i fjor; jo et barometer av den typen du beskrev... Da var det flere enn meg som holdt på å gå i bakken! Du skulle sett uttrykket til mora mi!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...