Gå til innhold

består ex.phil ved kun å lese hefter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ex.phil er kjempelett. Det går finfint. Jeg lese Jars sin bok og Sofies verden, og fikk 2.1. Men jeg har alltid interessert meg for filosofi.

Jeg har ikke tatt ex phil, bare ex fac og det var også kjempelett. Leste ikke så mye må jeg innrømme (for jeg studerte psykologi samtidig, og konsentrerte meg om det) og tok litt skippertak de siste to ukene før eksamen. Fikk 2,0, så jeg er fornøyd. Synes ikke spørsmålene hadde så veldig mye med bøkene å gjøre, mest slike ting man måtte tenke på selv.

Synes å huske at de sammendragsheftene var rimelig kompakte slik at de ikke var så lett å huske. Les de seks viktigste filosofene. For den andre delen er det viktig å huske at har du lest halve pensum står du nesten garantert.

Dårlig tid?????????

Gjest Kurt Kubein

Jeg TROR ex.phil. ved universitetet i Oslo er annerledes nå, i alle fall. Vitenskapsfilosofien og språk- og argumentasjonsteorien er fjerna, og etikken fra ex.fac. er kommet over som "erstatning".

Seminarmodellen har erstatta den gamle. Det vil si obligatorisk oppmøte for de fleste. Tror, tror, tror jeg.

Angela1365380318

Ex.phil er kjempelett. Det går finfint. Jeg lese Jars sin bok og Sofies verden, og fikk 2.1. Men jeg har alltid interessert meg for filosofi.

Har lest sofies verden minst fem ganger, men sliter kjempe i ex,phil, det er ny ordning nå.

Det står ikke aristotles, bla bla, platon sa ditt og sokrates datt.

Hele kompendiet er satt opp i detbatt form, på eksamen skal du sette ting opp mot hverandre..

Gjest papirtiger

Har lest sofies verden minst fem ganger, men sliter kjempe i ex,phil, det er ny ordning nå.

Det står ikke aristotles, bla bla, platon sa ditt og sokrates datt.

Hele kompendiet er satt opp i detbatt form, på eksamen skal du sette ting opp mot hverandre..

Ex.phil har alltid vært mer enn bare filosofivitenskap. Og alle eksamener jeg har sett har hatt sammenlikning (drøft) med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...