Gå til innhold

Skjeling og andre øyeproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg skjeler på venstre øye og har dårlig syn på begge øyne.

Jeg har ble operert for skjeling 4 ganger da jeg var liten (5-12 år). Jeg er nå 23 år, og lurer på hvordan jeg kan fikse dette problemet, det er ikke ekstremt lenger, men folk legger merke til det. Vil en slik operasjon koste meg noe, eller er det noe som er dekket av staten?

Jeg har også dårlig syn på begge øynene :

Linse 1:

BC 8.90

OD 14.80

P +4.75

-5.75

x7

Linse 2:

BC 8.90

OD 14.80

P +1.50

-4.00

x168

Ang laser operasjon for å fikse på disse tingene lurer jeg på hvem/hvilket firma som er anbefalt, og hvor mye dette koster for tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123339-skjeling-og-andre-%C3%B8yeproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det kommer litt an på hvor du bor. Haukeland sykehus og ett sykehus på østlandet, jeg husker ikke hvor, utfører operasjonen for nærsynthet men du må betale egenandelen. Men det er lang ventetid. Det har vært skrevet om dette før her på dol, bruk søk knappen når den begynner å virke igjen. Skal du gjøre det privat er det stor variasjon i prisene men ligger ett sted mellom 10-20 000 pr. øye.

Mvh

Det kommer litt an på hvor du bor. Haukeland sykehus og ett sykehus på østlandet, jeg husker ikke hvor, utfører operasjonen for nærsynthet men du må betale egenandelen. Men det er lang ventetid. Det har vært skrevet om dette før her på dol, bruk søk knappen når den begynner å virke igjen. Skal du gjøre det privat er det stor variasjon i prisene men ligger ett sted mellom 10-20 000 pr. øye.

Mvh

Takk for svar.

Jeg bor i Kristiansand.

Kizza1365380506

Takk for svar.

Jeg bor i Kristiansand.

Da er det sikkert det samme hva sykehus du bruker. Men en øyenlege der nede vil helt sikkert vite hvor du kan henvende deg. Fikk forresten beskjed fra min fastlege nå at han hadde fått min henvisning i retur. Jeg har hatt netthinneløsning så de anbefalte ikke operasjon. Så her sitter jeg da og myser...

:o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...