Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse tider med lavere renter, og litt mere penger på kontoen er det kanskje litt til overs som kan spares.

Jeg har barnetrygd for to som jeg lar gå inn på "Barnas trygghetskonto" i Postbanken. Det er jo neste 2000 per mnd, og kjekt å skille ut fra resten av økonomien og evt. bruke bare når det er spesielle innkjøp på gang (6 uttak per år).

I tillegg så har jeg konto i Skandiabanken, og der var det jo så enkelt å opprette en ekstra konto at jeg gjorde det. Den har jeg kalt sparekonto, og har lagt inn et fast trekk på 2000 per mnd. (dagen etter at lønna går inn). Her er det jo både enkelt og gratis å føre penger tilbake til lønnskontoen dersom det trengs en mnd., og for meg er dette måten å i alle fall prøve å sette av litt penger på.

Og ja, så blir jeg trekt 300 per mnd per barn (600 til sammen), penger som går inn på et barnefond til hver av dem. Ikke så mye, og ikke så voldsom avkastning så langt, men det blir jo litt...

Litt sparing er nok lurt når en kan, og i alle fall gleder det et gammelt sunnmørshjerte å sjekke saldoene av og til...

Gjest ikke sign
Skrevet

Prøver å spare; setter også barnetrygden på postbanken. Men der er det ingenting nå; har måttet ta ut. Vi har altså spart litt, men nå er det mange store utgifter og vi trenger bl.a. støvsuger. Så snart er det nok nesten tomt.. vil ha 10.000 på konto i vinter, siden vi sist fikk strømregning på nesten 10.000.... Gruer meg til vinteren og strømprisen.

Kizza1365380506
Skrevet

Hvordan får du det til?

Skulle ønske jeg kunne spare så mye i måneden, spesielt når ungene var små. Dere må da ha en brukbar inntekt.

Mvh

Gjest ikke sign
Skrevet

Hvordan får du det til?

Skulle ønske jeg kunne spare så mye i måneden, spesielt når ungene var små. Dere må da ha en brukbar inntekt.

Mvh

Vi klarer ikke å spare noe, men kan du sette inn noen få hundre hjelper det i lengden. F.eks. rett før du får lønn ser du hva du har igjen, og setter det til side.

Skrevet

Hvordan får du det til?

Mvh

Jo, til sammen tjener vi jo rimelig bra.

Men, som jeg skriver, så er det lett å evt. tilbakeføre penger fra sparekontoen i Skandiabanker dersom det kommer en litt større regning en mnd. Det er bare akkurat det å skille pengene litt fra hverandre som gjør det litt lettere å i alle fall prøve å holde forbruket litt nede.

Men - jeg har full forståelse og respekt for de som sliter med å få pengene til å strekke til. Jeg har vært der jeg også.

Kizza1365380506
Skrevet

Jo, til sammen tjener vi jo rimelig bra.

Men, som jeg skriver, så er det lett å evt. tilbakeføre penger fra sparekontoen i Skandiabanker dersom det kommer en litt større regning en mnd. Det er bare akkurat det å skille pengene litt fra hverandre som gjør det litt lettere å i alle fall prøve å holde forbruket litt nede.

Men - jeg har full forståelse og respekt for de som sliter med å få pengene til å strekke til. Jeg har vært der jeg også.

Jeg mente ikke å være sur eller noe, :op

Jeg kunne nok klart det jeg og, jeg har bare lagt til meg noen dyre vaner som f.eks. rødvin i helgene osv. Og så har jeg tenåringer, og de er dyre i drift. Der har du noe å spare til, tro du meg! Har lagt dyre vaner til dem og. Denne måneden er spesielt tøff ang. forsikringer osv så jeg var vel litt thouchy.

Skrevet

Sparing blir det aldri råd til, det bruker å gå opp omtrent på krona hos oss. Med mindre vi skeier ut med f.eks. en tur på restaurant en kveld, da sprekker hele månedsbudsjettet. Så nei. Ikke noe sparing hos oss. På den annen side kan man vel kanskje kalle det sparing å betale huslån?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...