Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste dagene oppdaget en kul på størrelse med en plomme like over venstre lysken, på den "myke" delen av buken, (nederst, ytterst på maven). Kan liksom klemme den inn. Da forsvinner den hvis jeg strammer mavemusklene. Når jeg "slipper opp" igjen, kommer den tilbake. Den gjør ikke veldig vondt, men jeg vet at den er der, kjenner etter hele tiden, og blir kanskje av den grunn, litt øm. Er fysisk aktiv, trener mye (helsestudio). Er dette brokk? Er dette farlig? Bør jeg roe ned aktiviteten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123387-brokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er nok helt sikkert brokk. Min mann er operert for det. Brokken hadde en tendens til å bli synlig når han løftet tungt osv. Om natten forsvant det og kom igjen utover dagen etterpå.

Det er egentlig tarmen som siger ut mellom to bindehinner eller muskler. Derfor er det veldig viktig at du får gjort noe med det. Pass på at det glir lett inn igjen når du presser på det. Gjør det ikke det kan du få betennelse og forstoppelse og må da opereres øyeblikkelig. Men så lenge det glir lett på plass er det ingen fare.

Min mann sto på venteliste i mange år før han ble operert i Tyskland med den utenlands millionen for tre år siden. Der hadde de kikkhullskirurgi så han har bare to små arr. Og han var bare sykemeldt i to uker. Her i Bergen og omegn åpner de helt og du blir sykemeldt i alle fall i to-tre måneder.

Kontakt lege og få en undersøkelse så er du sikker på at du ikke risikerer noe alvorlige komplikasjoner.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123387-brokk/#findComment-748321
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...