Gå til innhold

Varmepumpe

Anbefalte innlegg

Gjest varmepumpe

Vi vurderer STERKT å kjøpe oss det, både pga strømsparing, men også pga at lufte inne blir KJEMPEBEHAGELIG.

Jeg har hørt at staten også i år vil gi 5000,- i tilskudd for de som kjøper varmepumper o.l. ..... vet du om det har trådt i kraft ?

Har du varmepumpe ?

Hvilke merke ?

Pris ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123414-varmepumpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke varmepumpe nå, men hadde det der vi bodde før. Den var relativt ny når vi flyttet inn (kjøpt i 1999), hvilket merke husker jeg ikke... Synes ikke det var noe særlig imponerende effekt fra den, enda vi hadde et hus som var relativt beskjedent av størrelse.

Pappa er snekker og er litt inne på dette med ventilasjon og oppvarming, og mener at det er bortkastet å kjøpe varmepumpe om du ikke kopler den til et skikkelig ventilasjonsanlegg. Det samme sier en bekjent av meg som faktisk har drevet i VVS bransjen og solgt varmepumper. Ved -5 grader kan du skru av pumpa, da yter den ikke mer enn den trekker av strøm... Han stiller også spørsmålstegn ved inntjeningen.

Huset vi har nå er fra 1996 og har bra Villavent anlegg. Mye bedre inneklima og jevnere varme. Når vi en gang skal legge nye gulver skal vi inn mev vannbåren gulvvarme med borehull. Luft til luft varmepumpe på strøm er totalt uaktuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123414-varmepumpe/#findComment-748254
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...