Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sarkofag

Kansje du skal følge med; det var ikke jeg som sa det var greit å spise geiter det var terningkast6 som sa, jeg bare spurte henne om hun hadde hatt en geit eller ku i sengen!

Dermed antyder du at dyr du kan ha i sengen, er mer verdt enn dyr du ikke kan ha i sengen.

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

12

• SierDuDet

7

• chanti

4

• molli

3

Mest aktive i denne tråden

De lagde faktisk ikke show ut av å spise en katt. De spiste en katt fordi de var sultne på en øde øy.

Er du en av disse galningene som befrir mink sånn at de sulter i hjel i løpet av kort tid?

Er du en av disse galningene som befrir mink sånn at de sulter i hjel i løpet av kort tid?

Dette er jeg sterkt imot, de fleste skjønner at dyr som har levd innesperret i et lite bur siden fødselen av ikke er skap for naturen.

Det handler om å drive dyrevern rett...

Det er mange som ikke gjør det, men de skjønner ikke at de gjør skaden værre...

Jeg mener bare hvilke signaler gir dette videre til genrasjonen etter oss?

Utslett alt liv, utenom oss selv?

Dette har jeg desverre ikke tid til, har en oppgave å skrive!

Dette er jeg sterkt imot, de fleste skjønner at dyr som har levd innesperret i et lite bur siden fødselen av ikke er skap for naturen.

Det handler om å drive dyrevern rett...

Det er mange som ikke gjør det, men de skjønner ikke at de gjør skaden værre...

Jeg mener bare hvilke signaler gir dette videre til genrasjonen etter oss?

Utslett alt liv, utenom oss selv?

Dette har jeg desverre ikke tid til, har en oppgave å skrive!

Du mener altså at en katt er verdt mer enn en ku? En geit? En kylling?

Isåfall kan man vel strengt tatt lure på hvem som er noe ustabil. Jeg eller du.

Annonse

Gjest Lillebror

Hva er logikken din bak det at det er verre å spise katter enn å spise kyr/griser?

Greit nok at katter (og hunder) tilfeldigvis er utbredt som kjæledyr i Norge, men hvis man faktisk mener at mannen fortjener en drapstrussel på bakgrunn av å spise en katt bør man basere det på mer en bare magefølelsen sin.

Eller mener du at det er OK at muslimer drapstruer folk som spiser gris og at folk som spiser ku blir drapstruet av fantatiske hinduer?

Å, så politisk korrekte vi er i dag da. Er det politisk korrekt hvis jeg kaller deg en idiot?

Ærlig talt da....hadde jeg vært sulten nok på en øde øy hadde jeg også spist katter...

Vi er toppen av næingskjeden, at vi jakter på og spiser andre dyr er bare naturlig. At "andre dyr" i dette tilfellet var en katt er latterlig likegyldig! Og angående flåing av katter på tv som du refererte til; jeg er selvsagt motstander av dyreplageri (som det jo er å flå noe levende...), men det å drepe dyret raskt for så å spise det syns jeg er ganske anderledes!

*rister på hodet av enkeltes fanatisme*

Gjest lis@bet

Det var vel drøyt å gi ham en drapstrussel.. Gutten sier han er vant til å spise både rotter og katter, han er oppvokst i Mali.

Vel, han om det, men Norge er ikke Mali. Og dette programmet kommer på TV i Norge.

Vi kommer ikke bort fra at katt er et kjæledyr i Norge, med de følelser det fører med seg hvis noen blir mishandlet eller drept.

TV3 har fått kritikk fra dyrebeskyttelsen for å lage underholdning ut av kattedrap, hvorpå TV3 svarer at dette er ikke underholdning - det er derimot et utslag av hva folk kan gjøre under sult og press.

Det er selvfølgelig bullshit. Det er ikke dokumentasjon av menneskelig sult og desperasjon - det er spekulasjon. De la selvfølgelig opp til det hele. For hvis TV3 hadde gitt deltakerne litt mer mat i utgangspunktet, så ville de ikke vært nødt til å ta livet av en katt.

Og hvor kom katten fra? På en øde øy? Har bare lest at den kom smygende bort til leiren deres. En vill katt er redd mennesker. Den var selvfølgelig plantet på øya for å se hva deltakerne ville gjøre med den.

I prinsippet ville det vært like ille med en geit, gris.. hva som helst. Poenget er at deltakerne lider ingen reell nød. Vi _trenger_ ikke teste mennesker for å se hvor langt de går før de dreper et dyr. Det er helt unødvendig.

Derfor kommer jeg ikke til å se episoden på søndag, og derfor ser jeg heller ikke Farmen på TV2.

Gjest lis@bet

Ærlig talt da....hadde jeg vært sulten nok på en øde øy hadde jeg også spist katter...

Vi er toppen av næingskjeden, at vi jakter på og spiser andre dyr er bare naturlig. At "andre dyr" i dette tilfellet var en katt er latterlig likegyldig! Og angående flåing av katter på tv som du refererte til; jeg er selvsagt motstander av dyreplageri (som det jo er å flå noe levende...), men det å drepe dyret raskt for så å spise det syns jeg er ganske anderledes!

*rister på hodet av enkeltes fanatisme*

Poenget er at det skulle ikke være nødvendig av TV3 å legge opp til det!

Deltakerne kunne godt fått mer mat istedet, de skal ikke trenge å spise katt. Dette er ren spekulasjon fra TV3s side. Kynisk underholdning.

Gjest Lillebror

Han drepte den for å spise den. Hadde han drept den bare for å drepe den, hadde han selvsagt ikke spist den.

Hallo? Å spise den var selvsagt en del av showet. Totalt unødvendig og direkte hjerterått. Synes ikke dette er det spor bedre enn når uvettige personer her hjemme dreper katter bare på faenskap.

Det skal noe til å drepe noe som tillitsfullt kommer bort til deg og vil ha kos.

Annonse

Det var vel drøyt å gi ham en drapstrussel.. Gutten sier han er vant til å spise både rotter og katter, han er oppvokst i Mali.

Vel, han om det, men Norge er ikke Mali. Og dette programmet kommer på TV i Norge.

Vi kommer ikke bort fra at katt er et kjæledyr i Norge, med de følelser det fører med seg hvis noen blir mishandlet eller drept.

TV3 har fått kritikk fra dyrebeskyttelsen for å lage underholdning ut av kattedrap, hvorpå TV3 svarer at dette er ikke underholdning - det er derimot et utslag av hva folk kan gjøre under sult og press.

Det er selvfølgelig bullshit. Det er ikke dokumentasjon av menneskelig sult og desperasjon - det er spekulasjon. De la selvfølgelig opp til det hele. For hvis TV3 hadde gitt deltakerne litt mer mat i utgangspunktet, så ville de ikke vært nødt til å ta livet av en katt.

Og hvor kom katten fra? På en øde øy? Har bare lest at den kom smygende bort til leiren deres. En vill katt er redd mennesker. Den var selvfølgelig plantet på øya for å se hva deltakerne ville gjøre med den.

I prinsippet ville det vært like ille med en geit, gris.. hva som helst. Poenget er at deltakerne lider ingen reell nød. Vi _trenger_ ikke teste mennesker for å se hvor langt de går før de dreper et dyr. Det er helt unødvendig.

Derfor kommer jeg ikke til å se episoden på søndag, og derfor ser jeg heller ikke Farmen på TV2.

Det eneste som er slaktet på farmen er jo nødslakt ...

De snakket jo noe om grønnsaker og grønnsakenes følelser da , hvor det var sjanse for at brokkolien skrek når de kappet den .

Du mener altså at en katt er verdt mer enn en ku? En geit? En kylling?

Isåfall kan man vel strengt tatt lure på hvem som er noe ustabil. Jeg eller du.

Jeg tror nok ikke at reaksjonene hadde blitt like store om de hadde slaktet en rotte og spist den , da hadde det nok blitt ...æsj for noen folk som spiser rotter . De aller fleste her spiser vel kjøtt i en eller annen form , Hvor kommer det fra da ? Rema ?

Gjest lis@bet

Det eneste som er slaktet på farmen er jo nødslakt ...

De snakket jo noe om grønnsaker og grønnsakenes følelser da , hvor det var sjanse for at brokkolien skrek når de kappet den .

Poenget er at TV-selskapene spekulerer i dette, det er ikke nødvendig å gå til det skritt at de skal drepe dyr.

Vi _vet_ utmerket godt alle sammen hva som skjer hvis du plasserer en mann og en geit på en øde øy uten mat i 14 uker. Geita må nødvendigvis bli mat for mannen. Men er det derimot nødvendig å legge opp til dette, og så lage TV av det etterpå?? Synes du det?

Jeg tror nok ikke at reaksjonene hadde blitt like store om de hadde slaktet en rotte og spist den , da hadde det nok blitt ...æsj for noen folk som spiser rotter . De aller fleste her spiser vel kjøtt i en eller annen form , Hvor kommer det fra da ? Rema ?

Det kommer fra døde dyr.

Derfor ser jeg ikke helt hvorfor enkelte amøber her skal heve seg over mennesker som spiser katt.

I hvert fall ikke om de spiser kjøtt selv.

Ei heller hvis de synes det er greit å slakte Dagros, Rudolf, Skippi eller Keiko.

åssen fikk han tak i den?

Han måtte jo på en eller annen måte JAGE dette stakkars dyret...

For å få mat, ok så da er det greit at jeg går rundt å dreper katter og hunder i nabolaget for å få meg mat... OK da har jeg skjønnt det!

Tilbud til alle uteliggere og andre fattige eller....

Skrek du så høyt da de drept og spiste høna i robinson også . Kan ikke huske å ha sett noen innlegg om det her...

Poenget er at TV-selskapene spekulerer i dette, det er ikke nødvendig å gå til det skritt at de skal drepe dyr.

Vi _vet_ utmerket godt alle sammen hva som skjer hvis du plasserer en mann og en geit på en øde øy uten mat i 14 uker. Geita må nødvendigvis bli mat for mannen. Men er det derimot nødvendig å legge opp til dette, og så lage TV av det etterpå?? Synes du det?

Det blir drept masse dyr hver dag for å fø mennesker ..

Gjest lis@bet

Det blir drept masse dyr hver dag for å fø mennesker ..

Men herregud da, jeg vet jo det.

Poenget mitt er, for tredje gang, at deltakere på Robinson og Farmen lider ingen reell nød.. Det er konstruert av TV-selskapene! Og synes du da det er riktig å lage TV underholdning av at mennesker blir presset til å spise katt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...