Gå til innhold

soleil


Mimmy

Anbefalte innlegg

Det kommer helt an på behovet, eller det vil si: Det som kommunen mener du har behov for.

Tror kanskje jeg venter, med å høre hva kommunen sier om den søknaden jeg HAR inne, før jeg søker om noe mere. Ellers takk. Kommunen har allerede brutt forvaltningsloven ved å ikke gi meg noen tilbakemelding på den søknaden jeg har inne (som de fikk for et halvt års tid siden). Psykologen min sier hun skal etterlyse svar, både på dette og annet (koordineringstjenesten), og komme tilbake til meg. Hun sier at jeg ikke skal gjøre dette selv, det er det andre som skal gjøre, og ta belastningen ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Kom på en ting i forhold til det med støttekontakt:

Du kan søke om 'Brukerstyrt personlig assistent'. (?) Den kan du bruke til det du trenger og ønsker, innenfor de timene du får utdelt. Kanskje er det lettere å få det enn støttekontakt?

Hei. Har fått støttekontakt nå. Så det går ihvertfall riktig vei. Har ikke fått så mange timer, da, men psykologen min visste om en annen ordning som det også gikk an å søke på, i tillegg til det å ha støttekontakt.

Dette tilhører pleie og omsorgstjenesten, og er en person som kan komme hjem til meg, "dra" meg med ut på gåturer, svømmetrening o.l. Og som ikke "spiser" opp timene til støttekontakten.

Noe av problemet mitt, er at jeg bestandig er så søvnig. Og sover veldig mye, selv om jeg også sover om natten. Men allikevel er aldri uthvilt. Jeg var på et seminar om autisme (mannen min og jeg) og der var det nevnt noe om noe søvnepilepsi, så jeg lurer nå, om det kanskje er det jeg har, som gjør at jeg aldri føler meg uthvilt, og som er noe av årsaken til at jeg ønsker å ha uføretrygd, at jeg rett og slett ikke klarer å være på jobb, fordi jeg er så trøtt hele tiden.

Det er visstnok svært vanlig, at mennesker med diagnose innenfor autismespekteret, også har en form for epilepsi som tilleggslidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...