Gå til innhold

Betale hvor mye for flyttevask av hus?

Anbefalte innlegg

hvor mye ville du betalt for å få noen til å vaske ut et tomt hus etter utflytting?

Og ikke minst, hvor mye ville du tatt dersom _du_ skulle flyttevasket et hus?

Dette er et hus på 136 kvm bruttoareal.

Har ringt rundt til flere som har hatt annonse med tlf.nr i avisa, men jeg syns det er rådyrt! Fra 3320 til 4800! Det kan være at det er jeg som ikke følger med i prisstigning, men jeg syns det er altfor dyrt å betale.

Vi skal flytte til en annen kant av landet, og derfor blir det omtrent umulig å få vasket selv. Ellers hadde jeg såklart gjort det.

Jeg ville hatt noen private til å gjøre det, svart.

Hva er vanlig å betale/å ta for flyttevask?

Opplys meg! ;)

*takk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123537-betale-hvor-mye-for-flyttevask-av-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tromm inn venner og slektninger til dugnad. Stek vafler og kok kaffe.

Send alt unødvendig med flyttebilen i forveien, avtal med en person dit dere skal; opplåsing når flyttefolk kommer.

Et par kniver, et vaffeljern og en kaffetrakter klarer dere vel få med dere når dere kjører selv, dersom dere ikke kan ligge hos slektninger i en dag eller to kan dere jo bruke noen rimelige madrasser ev. låne madrasser de siste par dagene.

Eventuelt får du finne deg en russer eller annen utnyttbar arbeidskraft og få det gjort billigere.

Det var da søren meg ikke dyrt!

Hvis du ikke kan gjøre det selv må du da renge med å betale for det. Og det er jo tross alt masse jobb, særlig hvis det er skittent, og det er det stort sett samme hva en sier.

Det er ikke masse jobb. Jeg har vasket ut før, jeg, og det var da ikke såå mye!

Ingen møbler, ingen ting i veien, bare gulvene, vegger og tak. Tomme skap som skal vaske gjennom.

Det er da ikke snakk om å pusse og slipe, det er ikke møkkagrodd her. *ler*

Vi betalte 100 kroner timen da vi hadde vaskehjelp for et par år siden, og da tok hun støvsuging, gulvvask, bad og kjøkken + støvtørk på 3 timer. Vi betalte altså 300 kr.

Hvis jeg legger godt på, og sier 8-10 timer på vasken (det tar ikke så lang tid, med et tomt hus!), blir det over 400 kroner timen hvis vi går etter de prisene vi har fått!! Det er dyrt!

Annonse

Tromm inn venner og slektninger til dugnad. Stek vafler og kok kaffe.

Send alt unødvendig med flyttebilen i forveien, avtal med en person dit dere skal; opplåsing når flyttefolk kommer.

Et par kniver, et vaffeljern og en kaffetrakter klarer dere vel få med dere når dere kjører selv, dersom dere ikke kan ligge hos slektninger i en dag eller to kan dere jo bruke noen rimelige madrasser ev. låne madrasser de siste par dagene.

Eventuelt får du finne deg en russer eller annen utnyttbar arbeidskraft og få det gjort billigere.

Slektningene bor dit vi flytter til ;)

Vennene våre er alle tiders, men de har mye annet å gjøre enn å vaske ned hus. De har flere barn, og lite fritid.

Så vi måtte nok funnet noen som driver med dette sånn innimellom.

Men det med vaffeljern og kaffe var en god ide, dersom vi hadde hatt slektninger til å hjelpe oss her. :)

Det hadde vi forøvrig da vi vasket ut fra forrige sted vi bodde, da flyttet vi fra stedet vi nå flytter tilbake til...

;)

Tror du folk gidder å ta flyttevasken gratis, eller?

Nå blir du oppøyst; dette er billig!

Ingen møbler, ingen ting i veien, bare gulvene, vegger og tak. Tomme skap som skal vaske gjennom.

Vi betalte 100 kroner timen da vi hadde vaskehjelp for et par år siden, og da tok hun støvsuging, gulvvask, bad og kjøkken + støvtørk på 3 timer. Vi betalte altså 300 kr.

Hvis jeg legger godt på, og sier 8-10 timer på vasken (det tar ikke så lang tid, med et tomt hus!), blir det over 400 kroner timen hvis vi går etter de prisene vi har fått!! Det er dyrt!

Men joda, opplyst ble jeg. Skjønner at det er vanlig pris, etterhvert.

Men jeg hadde gjerne tatt på meg en flyttevask av hus på tilsvarende størrelse hvis jeg hadde fått en tusenlapp, f eks. Så derfor syns jeg det er merkelig når folk vil ha flere hundre kroner i timen for det.

100 kr timen er vanlig hvis folk jobber svart.

Det trodde jeg også. SÅnn var det da vi hadde vaskehjelp for et par år siden. Hun tok 100 kroner timen.

Og med prisene vi har fått oppgitt, blir det jo over 400 kroner i timen! Det syns jeg fortsatt er dyrt...

Men det virker som om vi bare må gjøre det sånn likevel, da får vi i det minste en garanti. Det er det verre med om vi gjør det privat og svart. Kanskje innkasserer personen pengene og ikke gjør det hun/han skulle.

Slektningene bor dit vi flytter til ;)

Vennene våre er alle tiders, men de har mye annet å gjøre enn å vaske ned hus. De har flere barn, og lite fritid.

Så vi måtte nok funnet noen som driver med dette sånn innimellom.

Men det med vaffeljern og kaffe var en god ide, dersom vi hadde hatt slektninger til å hjelpe oss her. :)

Det hadde vi forøvrig da vi vasket ut fra forrige sted vi bodde, da flyttet vi fra stedet vi nå flytter tilbake til...

;)

Hos oss ble det slik at vi ble igjen og vasket selv etter at flyttebilen hadde dratt, og vår kommende husvert låste opp for flyttemennene.

Vi fikk ikke gjort alt fordi vi endte med å jobbe(!) midt i flyttekaoset, så min mor troppet inn og vasket "siste rest" etter at vi hadde dratt.

Hadde det ikke vært for jobbinga tror jeg fint vi hadde klart å vaske ned selv før vi reiste.

Men vi hadde ikke under noen omstendighet økonomisk mulighet til å betale noen :-)

Det trodde jeg også. SÅnn var det da vi hadde vaskehjelp for et par år siden. Hun tok 100 kroner timen.

Og med prisene vi har fått oppgitt, blir det jo over 400 kroner i timen! Det syns jeg fortsatt er dyrt...

Men det virker som om vi bare må gjøre det sånn likevel, da får vi i det minste en garanti. Det er det verre med om vi gjør det privat og svart. Kanskje innkasserer personen pengene og ikke gjør det hun/han skulle.

Venninnene mine har i hvert fall tatt den summen. Kan du ikke spørre noen du kjenner om de er interessert i litt ekstra penger.

Jeg tar 100 kr timen. Hvor mange timer det tar avhenger av hvor skittent det er og om du skal f.eks ha takene vasket eller ikke.

Har mistet mailadressen din, men send meg en mail så har jeg noen tips til deg!

K ;-)

Hei!

Mail er sendt :)

A.

Annonse

Gjest tross alt masse jobb

Jeg har drevet rengjøringsbyrå i mange år, så jeg kan litt om det der.

Og den prisen du har fått er billig.

Og det er da fanken meg ikke som å ta helgevasken. Tak, vegger og alt taes. Det er en masse jobb. Men siden du mener at det ikke er det, så vask gjerne for meg selv, for du får nok ingen andre til å gjøre det.

Tror neppe du hadde tatt på deg et slikt oppdrag selv for noe mindre. Det hadde ikke jeg i alle fall.

Dessuten går det ikke på timepris men på kvadratmeterpris. Og jeg har aldri vasket i et hjem der det ikke har vært skittent, uansett hva de har sagt på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...