Gå til innhold

Et lite innlegg for oss suicidale og depressive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

18

• mil1365380270

6

• flisa

5

• molli

5

Mest aktive i denne tråden

Poenget: Du ligger på dødsleiet og får beskjed om at du har vinni 10 mill i lotto. Speller dette noen rolle da? Nei, for du skal jo dø snart uansett. Men vi skal jo uansett dø snart. Hva er ti, tjue, femti eller hundre år i den store sammenhengen? Livet på jorda vil ikke være en kosmisk parentes engang.

Poenget er vel da at når du ligger på dødsleiet har du ikke tid til å få glede av pengene du vinner.

Har man derimot en stund igjen å leve, kan man leve i sus og dus.

Jeg skjønner ikke problemet. Jeg er selvsagt klar over at jeg skal dø en gang, men det hindrer meg da ikke i å ha det gøy nå?

Forskjellen på 10 sekunder og 10 år er at man rekker å ha det mer gøy på 10 år enn man rekker på 10 sekunder.

Gjest Koalabjørn

"Hva er livet ditt verdt om 1000 år?"

Ikke en dritt. Noen mennesker, som Sokrates, Olav Trygvasson eller Pytagoras blir husket 1000 år etter sin død, men ingen kommer til å huske meg. Kan ikke si det bekymrer meg heller.

Poenget: Du ligger på dødsleiet og får beskjed om at du har vinni 10 mill i lotto. Speller dette noen rolle da? Nei, for du skal jo dø snart uansett. Men vi skal jo uansett dø snart. Hva er ti, tjue, femti eller hundre år i den store sammenhengen? Livet på jorda vil ikke være en kosmisk parentes engang.

Når du ligger på dødsleiet så er de sekundene like viktige som alle andre sekunder i ditt liv. Alt er relativt, men å vinne 10 millioner kan gi den gleden at andre får nyte godt av det (kanskje den viktigste gleden). Når jeg har kommet ut av det dypeste mørket har det vært solskinnsstråler, barnesmil og fuglekvitter som har gitt meg glede. Gleden ved å gå på restaurant, handle klær osv. har kommet langt deretter, men den har vært der også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...