Gå til innhold

Hvorfor er det forbud å si det man oppriktig føler her?????

Anbefalte innlegg

Mente ikke at du var opphisset i kattetråden, der var du oppgitt over at folk gadd å hisse seg opp over noe _du_ så på som en bagatell.

Her derimot, stritter du med ale piggene og hisser deg opp for å forsvare deg.. Og her er det _jeg_ som mener at du burde finne noe annet å hisse deg opp over.

Syns det er så latterlig med folk som ser ting så klart, skjønner du, helt til det gjelder en selv. Du skrev ubetenksomt, innse det da..

Om jeg skal innse at jeg var uebentksom? Er du helt skrudd? Selvfølgelig rekker jeg ikke tilbake det jeg sa, og står ved at det er fullt "lovlig" å uttale seg om kjjærligheten til barn og hva det gjør med meg.

Så definitivt ikke: Niks, det innser jeg slett ikke. Jeg står for det jeg sa, jeg mener at det å bli mamma og den kjærligheten jeg føler for barn, den ville vært grusom å ikke oppleve om jeg døde før det skjedde. På den annen side, FØR jeg fikk barn visste jeg jo heller ikke hva jeg ville gå glipp av. Ikke sant?

Og hva er det "Sjokkert" er så sjokkert over? Det lurer jeg på. Er hun sjokkert over at noen føler så sterkt over dette med barn, så er det noe som mangler i topplokket. For det ER der, og jeg mener det er helt bak mål å forvente at alle andre skal slutte å snakke om det av den grunnen hun oppgir.

Fortsetter under...

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• molli

37

• laguna1365380434

8

• Prozak

7

• punkyB

5

Gjest en med funksjonshemming

Om du tar deg nær av det, eller ikke tar deg nær av det, er ikke opp til andre enn deg selv.

Men dersom jeg sier "Uten daglig joggetur er ikke livet verdt å leve", og du dulter borti meg og sier "Det synes jeg var sårende, det kan finnes andre ting som gjør livet verdt å leve også", ja så har da du full rett til å gjøre det.

Men man vet ikke slik inne på et forum hvor man ikke har møtt folk. Så man kan ikke ta ting så personlig.

Gjest vanskelig av og til *s*

Herregud, molli! Har lest trådene - skjønner godt hva du mener, og er faktisk enig med deg. MEN jeg skjønner også at _noen_ kan hisse seg opp.

Det er da nettopp derfor vi har åpent forum - for å debattere og være uenige. Og vi skal være oppriktige, men må tåle at andre ikke er enige, sågar kan blir såret. Men vi trengere ikke å starte en tråd for å krangle videre på samme tema...

Synes du gjorde dumt i å svare på den første tråden - og enda dummere i å starte denne tråden her.

Det der tror (håper?) jeg faktisk ikke du mener på alvor.

Den dagen det ikke skal være lov å be noen ta hensyn, da lever vi i en kald verden, gitt.

Vi lever i en kald verden og de fleste tar ikke så mye hensyn. Det må vi selv ta konsekvensene av og lære oss til å ikke bli såret.

Gjest Sarkofag

Men man vet ikke slik inne på et forum hvor man ikke har møtt folk. Så man kan ikke ta ting så personlig.

Hvordan man tar ting, er selvsagt helt opp til en selv. Du kan ikke diktere andres følelser.

Men du kan be andre ta hensyn og vise empati. Det er fullt lovlig.

Annonse

Gjest Sarkofag

Vi lever i en kald verden og de fleste tar ikke så mye hensyn. Det må vi selv ta konsekvensene av og lære oss til å ikke bli såret.

Prinsippielt uenig. Det blir bare et enda kaldere samfunn av det.

(Selv om jeg forstår tankegangen. Det er sikkert lettere å leve som en kald kyniker enn å risikere å bli såret hele tiden.)

Herregud, molli! Har lest trådene - skjønner godt hva du mener, og er faktisk enig med deg. MEN jeg skjønner også at _noen_ kan hisse seg opp.

Det er da nettopp derfor vi har åpent forum - for å debattere og være uenige. Og vi skal være oppriktige, men må tåle at andre ikke er enige, sågar kan blir såret. Men vi trengere ikke å starte en tråd for å krangle videre på samme tema...

Synes du gjorde dumt i å svare på den første tråden - og enda dummere i å starte denne tråden her.

Dumt å starte en ny tråd? Tenk om jeg synes det er morsomt å krangle og diskutere litt da? :-) Jeg føler meg ikke fornærmet eller noe, jeg vil bare diskutere litt.

Gjest Harald46

enig, jeg synes det er mange mensenfolk her inne som oppfører seg som utslitte vaskekjerringer, eller kanskje det er noe som ligger i kvinnens natur på grunn av mensen og det sure hormonene i kroppen, hehehehehe

Gjest lis@bet

Om jeg skal innse at jeg var uebentksom? Er du helt skrudd? Selvfølgelig rekker jeg ikke tilbake det jeg sa, og står ved at det er fullt "lovlig" å uttale seg om kjjærligheten til barn og hva det gjør med meg.

Så definitivt ikke: Niks, det innser jeg slett ikke. Jeg står for det jeg sa, jeg mener at det å bli mamma og den kjærligheten jeg føler for barn, den ville vært grusom å ikke oppleve om jeg døde før det skjedde. På den annen side, FØR jeg fikk barn visste jeg jo heller ikke hva jeg ville gå glipp av. Ikke sant?

Og hva er det "Sjokkert" er så sjokkert over? Det lurer jeg på. Er hun sjokkert over at noen føler så sterkt over dette med barn, så er det noe som mangler i topplokket. For det ER der, og jeg mener det er helt bak mål å forvente at alle andre skal slutte å snakke om det av den grunnen hun oppgir.

Hvorfor er det du som har fasiten på hva det er lov å hisse seg opp over og ikke?

Dumt å starte en ny tråd? Tenk om jeg synes det er morsomt å krangle og diskutere litt da? :-) Jeg føler meg ikke fornærmet eller noe, jeg vil bare diskutere litt.

Du legger jo ikke opp til diskusjon ved å kalle din motpart for tosk, skrudd, at noe mangler i topplokket, osv. Har du sluppet opp for argumenter?

Mente ikke at du var opphisset i kattetråden, der var du oppgitt over at folk gadd å hisse seg opp over noe _du_ så på som en bagatell.

Her derimot, stritter du med ale piggene og hisser deg opp for å forsvare deg.. Og her er det _jeg_ som mener at du burde finne noe annet å hisse deg opp over.

Syns det er så latterlig med folk som ser ting så klart, skjønner du, helt til det gjelder en selv. Du skrev ubetenksomt, innse det da..

Nå skal du høre en ting. Den katta skrives det om i media. En lusen liten katte ble spist på en øde øy. Folk går av hengslene og kommer med drapstrusler av den grunn.

Samtidig skrives det i media om en stor aksjon for å hjelpe sultende og dårlig stilte barn i verden. Redd Barna har innsamlingsaksjon i dag.

Da jeg var i butikken i går, sørget jeg for å ta ut kontanter, slik at jeg skulle ha penger til å putte i bøssene til Redd Barna-innsamlerne som ringer på.

Du får da virkelig unnskylde meg at jeg ikke greier å synes særlig synd på og fatte hysteriet rundt ei lusen katte, når det samtidig skrives om BARN som har det virkelig jævlig!

Du legger jo ikke opp til diskusjon ved å kalle din motpart for tosk, skrudd, at noe mangler i topplokket, osv. Har du sluppet opp for argumenter?

Jeg er faktisk litt enig. Jeg skulle ikke kalt noen for sånne ting. Huff. Jeg fortjener litt ris på lanken.

Annonse

Gjest lis@bet

Nå skal du høre en ting. Den katta skrives det om i media. En lusen liten katte ble spist på en øde øy. Folk går av hengslene og kommer med drapstrusler av den grunn.

Samtidig skrives det i media om en stor aksjon for å hjelpe sultende og dårlig stilte barn i verden. Redd Barna har innsamlingsaksjon i dag.

Da jeg var i butikken i går, sørget jeg for å ta ut kontanter, slik at jeg skulle ha penger til å putte i bøssene til Redd Barna-innsamlerne som ringer på.

Du får da virkelig unnskylde meg at jeg ikke greier å synes særlig synd på og fatte hysteriet rundt ei lusen katte, når det samtidig skrives om BARN som har det virkelig jævlig!

Herregud, hvorfor i all verden setter du Redd Barna opp mot katte-diskusjonen??

Det der tror (håper?) jeg faktisk ikke du mener på alvor.

Den dagen det ikke skal være lov å be noen ta hensyn, da lever vi i en kald verden, gitt.

Det er selvsagt lov å be folk ta hensyn, innenfor rimelighetens grenser. Det man imidlertid ikke kan forlange er at alle skal gå rundt å ta hensyn til alt og alle på forhånd.

".................."

Gjest Frøken S

Hmmm....det der må du definere nærmere...

"................."

Å opprette en helt ny tråd for å rettferdiggjøre seg selv, for eksempel.

Å bruke caps lock og "rope" til folk.

Å kalle folk for ting.

Det er barnslig i _mine_ øyne.

Klarer du å akseptere følgende?

Jeg er ikke spesiellt glad i barn, men jeg er veldig glad i katter. Ergo, jeg bryr meg mer om katter, og spesiellt kattene mine, enn andres barn. Og jeg fnyser av at folk bruker argumenter som at "mennesker (og da aller helst barn) er det mest verdifulle som finnes etc.", og at de skal gå over alle andre.

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...