Gå til innhold

Flaskesamling.....


Gjest strandhai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi selv om de fleste eldre i Norge har det godt, er det noen som rammes av høyre-sidens stadige hang til å øke forskjellen mellom fattig og rik. (F. eks. forslag om å øke egenandelen før frikort til 2500 kr.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen teorier:

1) Fordi de har dårlig råd

(Trygden er for lav og de får ikke tilbud om supplerende sosialhjelp så lenge de ikke søker. Kan hende de vet om at de kan ha rett på det, men de syns det er stigmatiserende å gå på "fattigkassa".)

3) De liker å ha noe å gjøre

4) De har god råd, men sparer pengene til arvingene og må samle flasker for å ha noe å leve for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai

Fordi selv om de fleste eldre i Norge har det godt, er det noen som rammes av høyre-sidens stadige hang til å øke forskjellen mellom fattig og rik. (F. eks. forslag om å øke egenandelen før frikort til 2500 kr.)

Med vennlig hilsen

Syns bare det er helt for jævli å se på når de kommer der med bæreposene sine...blir skikkelig lei meg, hjelpesløs på en måte...for jeg syns det er skikkelig vondt å se på mennesker som har det fælt....selv om de egentlig kanskje ikke har det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bare det er helt for jævli å se på når de kommer der med bæreposene sine...blir skikkelig lei meg, hjelpesløs på en måte...for jeg syns det er skikkelig vondt å se på mennesker som har det fælt....selv om de egentlig kanskje ikke har det....

Hei,

Ja, selvsagt burde det ikke være slik, verken i Norge eller andre steder.

Akkurat når det gjelder en del eldre så tror jeg faktisk at det noen ganger kommer fra 2. VK, og nøden som fantes da - hvor de ble vant med å spare på alt.

Vi får bare støtte partier som vil øke velferden for de som trenger den, og ikke driver med privatisering og andre "velferd for de rike" prosjekter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi selv om de fleste eldre i Norge har det godt, er det noen som rammes av høyre-sidens stadige hang til å øke forskjellen mellom fattig og rik. (F. eks. forslag om å øke egenandelen før frikort til 2500 kr.)

Med vennlig hilsen

Eldre folk har samlet flasker lenge før forslaget om økt egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strandhai

Hei,

Ja, selvsagt burde det ikke være slik, verken i Norge eller andre steder.

Akkurat når det gjelder en del eldre så tror jeg faktisk at det noen ganger kommer fra 2. VK, og nøden som fantes da - hvor de ble vant med å spare på alt.

Vi får bare støtte partier som vil øke velferden for de som trenger den, og ikke driver med privatisering og andre "velferd for de rike" prosjekter.

Med vennlig hilsen

Der er jeg for en gangs skyld enig med deg! Tenkte du på noen spesielle partier??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også være for at de vil rydde i nærmiljøet. Det er forresten også foreldre som vekker barna om natten, for at de skal ut å samle flasker etter arrangementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg for en gangs skyld enig med deg! Tenkte du på noen spesielle partier??:)

Stem SV!!

Jeg har forresten meldt meg inn i SV nå...

Gjør det dere også, alle sammen!!!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg for en gangs skyld enig med deg! Tenkte du på noen spesielle partier??:)

Jeg vet om en type med utedo og millioner i banken, men allikevel panter han flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldre folk har samlet flasker lenge før forslaget om økt egenandel.

...eh.. ja?

Så derfor skal vi gjøre det enda vanskeligere for de som er fattige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai

Takk... -bli med, da vel!

:))

I SV?? nei, vet du hva! har altfor mange kjente som er sosialister...kan ikke si at det frister noe særlig, men SV har jo mange gode saker da...men de som betyr mest for meg, er ikke så veldig viktige for SV virker det som.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...