HPet Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 I desember 2002 fødte jeg en datter. Siden da har jeg vært så ofte syk. Fem ganger har jeg ligget til sengs med forkjølelse og feber opptil 39,5 på 10 måneder. Kun en gang har jeg hatt behov for antibiotika behandling. Tidligere har jeg nesten aldri vært syk. Dette begynner å bekymre meg. Hva bør jeg gjøre for å styrke immunforsvaret mitt? Og hva kan årsaken være til at jeg stadig blir dårlig? Etter svangerskapet har jeg også blitt sterkere plaget av allergi. (Jeg ble allergisk etter 1. svangerskap og fikk økende plager etter det 2.) Er dette vanlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123684-stadig-syk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Allergier kan endre seg på grunn av de hormon-endringene som skjer i et svangerskap. Mange som allerede er allergiske, særlig de som har atopisk eksem, blir bedre i selve svangerskapet. Noen få blir bedre av allergien etter barnefødsler, mens noen blir værre. Man vet ikke helt hvorfor. Den mest sannsynlige årsaken til flere luftveisinfeksjone/forkjølelser enn før er at du er sliten. To barn er mye mer jobb enn med en. Kanskje har det eldste barnet ditt begynt i barnehage og drar med mye smitte hjem? Ofte er dette værst de første sesongene. En liten trøst kan være at det sannsynligvis er sunt for minstejenta å få litt smitte/forkjølelser når hun er liten, faktisk kan dette forebygge allergier. Du bør uansett ta vitamintilskudd; gjerne mye C-vitamin. Ved begynnende infeksjoner kan du ta 1000mg per dag. Kanskje har du "overfølsomme" slimhinner pga. allergi-tendens. For å hindre nesetetthet og eventuelt tette bronkier kan legen din vurdere om du skal ha forebyggende behandling for dette. Legen din kan sjekke blodceller og immunforsvar med blodprøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123684-stadig-syk/#findComment-751982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.