Gå til innhold

FU: Hvilket middagsservise samler du på?


Gjest dimi

Anbefalte innlegg

Jeg må spørre dere. For snart-svigermor vil at jeg skal bestemme meg. Og jeg har ikke peiling.

Jeg vet om tre serviser: Et med "Bondemønster"(kruseduller i flere farger) - det er forresten fyttikatta så... lite meg. Også to andre som er ganske like; Saturn og Platina. Men disse er vel snart allemannseie?

Gi meg en lenke til noe pent'a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, det finnes mange lekre serviser der ute som ikke er de kjedelige trauste der. Søk på figgjo, villeroy & boch, eller rett og slett på "servise" på søkemotoren. Lykke til med bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på Villeroy & Boshc, Glassmagasinet med mere, og kikk da vel! Så får du en idè om hva du liker. Selv er jeg utrolig glad i det serviset av Villeroy & Bosh som har naivistiske tegninger av landsbyer, Noas ark med mere. De er både spennende og pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner noen på www.tilbords.no, men regner med du har vært innom butikkene og gløttet litt og

:-)

Jeg har Cellini middagsservice og har aldri angret et sekund...Gjestene mine sier ofte at de hadde valgt det selv om de kunne velge opp igjen...de er lei av sine "glorete" servicer.. Kruseduller og gullkanter har aldri vært meg...får assosiasjoner til blondegardiner jeg da...he-he.

Cellini passer til ALT og er klassisk og stilrent. På grunn av mønsteret ser det likevel litt staselig ut....uten gullkanter :-) Jeg bare varierer farger på tilbehør (servietter, duk, lys etc..)

Svigermor skjønte ikke hva jeg holdt på med da jeg valgte dette, men nå synes hun det er fint. :-)

Men, smaken er jo som baken..som ho besta sier :-)

Lykke til da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Datteren min samler på Antarktis som er designet av Vebjørn Sand. Det er kjempelekkert. Og så er prisen sånn midt på treet.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et godt tips

Vi har et service som vi er veldig fornøyde med, det heter

Petit Fleurs av Villroy og Boch (vet ikke helt hvordan det skrives)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden ligger på Åpent forum og ikke middagsserviceforum, så MÅ jeg bare få spørre:

Finnes det virkelig folk som samler på middagsservice??? Jeg har fått søstra mi til å slutte med det der tullet, og heller bruke pengene på morsommere og bedre ting. Nå skal jeg snart starte med dere, for dette er jo en totalt unyttig hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samle på middagsservise?? Det har aldri falt meg inn å gjøre.

Bruker steintøyserviser, og de er ikke så dyre heller. Da kan en bytte dem ut innimellom når en vil bytte mønster... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden ligger på Åpent forum og ikke middagsserviceforum, så MÅ jeg bare få spørre:

Finnes det virkelig folk som samler på middagsservice??? Jeg har fått søstra mi til å slutte med det der tullet, og heller bruke pengene på morsommere og bedre ting. Nå skal jeg snart starte med dere, for dette er jo en totalt unyttig hobby.

Hehe.

Jeg går ikke akkurat rundt og kjøper litt og litt, da.

Det hadde seg bare sånn, at når vi skulle gifte oss (i 1991) etter mange år som samboere, så var det praktisk å ønske seg noe som mange kunne kjøpe litt av. Det er jo begrenset hvor mange vaser og skåler - og bilder for den saks skyld - man har plass til og bruk for.

Slik fikk vi et nesten komplett servise. I tillegg har foreldrene mine kjøpt litt som julegaver og slikt nå i senere tid, og både de og vi er glade for at det er noe å finne på...

Men om det er å samle? Tja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler ikke på noe sånt jeg. Jeg har et gammelt kaffeservice som er etter mitt første ekteskap -det er ikke GØY å ha så gamle, kjedelige kopper til 12 - når jeg egentlig vil ha noe nytt hele tiden! *S*

Her er det gamle servicet:....nei - fant ikke på nett, men det er lyseblått og grått og er fra Arabia - kjøpt i 1982....

MEN, jeg har kjøpt limegrønne svææære tallerkner nå - de er drittøffe til lilla duk og servietter -og jeg har dette (VI har) dette bestikket til:

http://www.glassmagasin.no/St%C3%A5l/Menu/bildermenu/bestik5.jpg

det heter MENU - tøft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler ikke på noe sånt jeg. Jeg har et gammelt kaffeservice som er etter mitt første ekteskap -det er ikke GØY å ha så gamle, kjedelige kopper til 12 - når jeg egentlig vil ha noe nytt hele tiden! *S*

Her er det gamle servicet:....nei - fant ikke på nett, men det er lyseblått og grått og er fra Arabia - kjøpt i 1982....

MEN, jeg har kjøpt limegrønne svææære tallerkner nå - de er drittøffe til lilla duk og servietter -og jeg har dette (VI har) dette bestikket til:

http://www.glassmagasin.no/St%C3%A5l/Menu/bildermenu/bestik5.jpg

det heter MENU - tøft :)

Oi, det var spisse kniver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville samle på et som ikke er så sterkt preget av hva som er moderne akkurat nå, med tanke på farger og mønster. Mønster blir man lett lei, likeså farger. Jo mere farger, jo lettere å bli lei.

Så jeg valgte et klassisk et, i rent hvitt, men med et nydelig mønster uthevet langs tallerkenkanten. Valget falt på Foglia fra Villeroy & Boch.

Jeg liker det like godt i dag som da jeg startet å samle på det for noen år siden. Umulig å bli lei! :-)

Her er et bilde. Legg merke til tallerkenen som står opprett i bakgrunnen. Der ser du mønsteret på kanten tydelig.

http://www.placesettings.com/Merchant2/vb/villeroy_boch_foglia.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...