Gå til innhold

FU: Hvilket middagsservise samler du på?


Gjest dimi

Anbefalte innlegg

Siden denne tråden ligger på Åpent forum og ikke middagsserviceforum, så MÅ jeg bare få spørre:

Finnes det virkelig folk som samler på middagsservice??? Jeg har fått søstra mi til å slutte med det der tullet, og heller bruke pengene på morsommere og bedre ting. Nå skal jeg snart starte med dere, for dette er jo en totalt unyttig hobby.

He-he, morsomt spørsmål :-) Fikk det til å høres ut som å ligne en frimerkesamling :-)

Man samler for å kunne dekke på til et høyt antall gjester (eks. 12) i samme service..og da er det viktig å velge ett man vil ha leeeenge :-)

Noen samler over flere år, mens andre gjør som meg, ønsker seg i bryllupsgave.

Å ha et "beste"-service på denne måten er noe jeg for ti år siden var totalt uinteressant...men nå synes jeg det er kos å dekke et flott bord da :-) Begynner vel å bli gammel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden denne tråden ligger på Åpent forum og ikke middagsserviceforum, så MÅ jeg bare få spørre:

Finnes det virkelig folk som samler på middagsservice??? Jeg har fått søstra mi til å slutte med det der tullet, og heller bruke pengene på morsommere og bedre ting. Nå skal jeg snart starte med dere, for dette er jo en totalt unyttig hobby.

samme sier jeg til min søster; "det må da vel være bedre å ha råd til mat til 12 enn servise til dem?" - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden denne tråden ligger på Åpent forum og ikke middagsserviceforum, så MÅ jeg bare få spørre:

Finnes det virkelig folk som samler på middagsservice??? Jeg har fått søstra mi til å slutte med det der tullet, og heller bruke pengene på morsommere og bedre ting. Nå skal jeg snart starte med dere, for dette er jo en totalt unyttig hobby.

Det er jo kjekt at familie har noe å gi i gaver, da ;i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånne hvite, myke uknuselige du vet.

Passer inn i etthvert møblert hjem.

....akkurat som meg jo....hvit, lekker, myk og uknuselig som glir rett inn i ethvert møblert hjem...:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sånne hvite, myke uknuselige du vet.

Passer inn i etthvert møblert hjem.

...si meg en ting, lider du av langt fremskredende Parkinson, eller var det bare et aldri så lite epeleptisk anfall som forårsaket 5 trykk på send knappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg da:o).

Jeg har det gamle, hvite som jeg fikk i bryllupspresang i -78. Hadde aldri giddi å kjøpt nytt.

Men jeg har sølvtøy til 24 + alt tilbehør som jeg har fått av faren min i åras løp så bordet blir ok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...si meg en ting, lider du av langt fremskredende Parkinson, eller var det bare et aldri så lite epeleptisk anfall som forårsaket 5 trykk på send knappen?

Fikk feilmeldinger når jeg forsøkte å lagre meldingen, og antok at de da ikke ble liggende. Gav egentlig opp, og oppdaget fadesen i ettertid. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk feilmeldinger når jeg forsøkte å lagre meldingen, og antok at de da ikke ble liggende. Gav egentlig opp, og oppdaget fadesen i ettertid. :-(

Nå, nå - ikke den sure gjeipen der, det er verken manndig eller sexy.

Smil, og pris deg lykkelig over at det var tekniks svikt og ikke helsemessige årsaker som forårsaket "fadesen".

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...