Gå til innhold

Dysthymic Disorder

Anbefalte innlegg

Manta1365380114
Skrevet

heisann!

jeg har lenge vært diagnosert med mild deprisjon. og har blitt behandlet med seroxat i 2 år.

jeg kom over denne web siden på internet om Dysthymic Disorder. og det som står der passer som "hånd i hanske" for meg. er seroxat behandling "klokt" hvis dette er rette diagnose?

fikk høre at SSRI medisiner kan gjøre vondt verre når det gjelder denne diagnosen.

noen som har noen ideer eller hørt noe om dette?

her er urlen til den siden jeg fant: http://www.psychologyinfo.com/depression/dysthymic.htm

det står på engelsk

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SSRI som feks Seroxat er den riktige behandlingen av dystymi.

Skrevet

SSRI som feks Seroxat er den riktige behandlingen av dystymi.

Er SSRI den eneste rette behandlingen når diagnosen er dystymi? Jeg har samme diagnose, og går "bare" til samtaler hos psykiater.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er SSRI den eneste rette behandlingen når diagnosen er dystymi? Jeg har samme diagnose, og går "bare" til samtaler hos psykiater.

Blir du bedre?

Skrevet

Blir du bedre?

Jeg blir bedre - men ting tar tid. nå har jeg vært i behandling ca 5 måneder. Jeg sover bortimot 2 timer lengre om natten enn før. Av og til har jeg perioder hvor jeg er mer nedstemt, men jeg har etter hvert lært meg å takle dem bedre. Jeg er ikke så redd for depresjonen lenger.

Og jeg er glad for at min behandler har støttet meg i mitt valg om å ikke bruke SSRI.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...