Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da syens du man skal prøve å få gjort noe med akkurat dette konkrete tilfellet da - hvor det er mistanke om at muslimske trossamfunn får for mye penger. Har du noen konkrete forslag til hva man burde gjøre?

Nei dessverre, men med det engasjementet du legger for dage, så er jeg overbevist om at du har.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pip

10

• Goliath

8

• MsSophie

6

• punkyB

6

Mest aktive i denne tråden

Nei dessverre, men med det engasjementet du legger for dage, så er jeg overbevist om at du har.

Eneste du bidrar med i slike sammenhenger er å bortforklare føler jeg , da bør kanskje du la være å svare i det hele tatt hvis ikke du har noe konstruktivt å bidra med. Dette sier jeg utfra at du skrev innlegget om at noen andre gjør det samme. Jeg bare kommenterte ditt svar - jeg har ikke vært med i denne debatten med 'mitt engasjement' utover det.

Vi er vel kanskje enige her da - det bør ikke være noen spesielle regler om du er muslim eller AP'er. Vil tro det må foreligge medlemslister og disse må en jo kunne sjekke på et vis.

Så lurte jeg på hva du mener med 'mitt engasjement' ?

Jeg mener selvfølgelig at det er like feil/galt/ulovelig om det muslimer, Auf`ere eller pinsevenner på Kløfa som jukser med medlemstallene.

Veeel...de fleste muslimer er jo kommet her for å nyte godt av trygghet og våre velferdsgoder.

Man burde kanskje forvente at de drøyet litt før de ga seg til å snyte de som har gitt dem et trygt oppholdssted og for øvrig betalt det meste for dem?

"Generelt sett synes jeg vi har svært

mange dårlige politikere, og samtidig har

vi et politisk system som gjør det svært

vanskelig å drive en langsiktig og enhetlig

poltitikk. Og det er det vel også

politikerene som har skylden for...."

Alt var mye bedre under krigen ;o)

Lite var bedre under krigen, men akkurat når det gjelder politikere så er det kanskje noe som faktisk var bedre - hvis man ser bort fra noen ekstreme unntak.

Men de fikk vel som fortjent....uten at jeg av den grunn mener vi skal skyte noen av dagens politikere....eller?:-)

Annonse

Lite var bedre under krigen, men akkurat når det gjelder politikere så er det kanskje noe som faktisk var bedre - hvis man ser bort fra noen ekstreme unntak.

Men de fikk vel som fortjent....uten at jeg av den grunn mener vi skal skyte noen av dagens politikere....eller?:-)

Hvorfor får jeg en opplevelse av at du skulle ønske at mennesker var perfekte?

Politikere. Innvandrere. Valgerder.

Finnes det et land med bedre politikere?

Finnes det nordmenn som kunne vært bedre politikere enn dem vi har i dag? Hvorfor er de ikke politikere? Hvorfor stiller ikke du til valg?

Jeg krangler masse med byråkrater og politikere. Det er masse dumme avgjørelser -eller kanskje heller mennesklige avgjørelser, og derfor ikke perfakte. Og abolutt ikke avgjørelser som tilfredstiller 100 av norges befolkning ;o)

Men hva er alternativet? Roboter?

Jeg er storfornøyd med å bo i Norge. Jeg syens vi har det vanvittig bra. Det er utrolig mye jeg kunne tenke meg å forandre, men dette er ikke paradis. Hverken når det gjelder styre og stell, egen og andres helse eller menneskers evne til å være gode og snille. Det finne sdyktige politikere og mindre dyktige. Det finne sdyktige byråkrater og mindre dyktige. Akkurat som leger, lærere og dol-ere.

Men å klage over "nroske" ditt eller datt, er ikke det rett og slett litt sutrete?

;o)

Veeel...de fleste muslimer er jo kommet her for å nyte godt av trygghet og våre velferdsgoder.

Man burde kanskje forvente at de drøyet litt før de ga seg til å snyte de som har gitt dem et trygt oppholdssted og for øvrig betalt det meste for dem?

Når det gjelder medlemsjuks så fant en ut at de fleste ungdomsorganisasjoner som joukset ikke gjorde det bevist. REglene er krongelte, og den registreringen og sjekkingen som ligger som må til for å få tallene riktig krever nesten en hel stilling til bare dette arbeidet -noe veldig få hadde, de fleste hadde jo bare et elelr et halvt menneske som jobbet i organisasjonen i utgangspunktet. (Dnk er vel den organisasjonen som har hatt mest problemer med å få medlemslistene rett -men stortinget mente at det var ikke verdt å bevilge de pengene som trengtes til å rette det opp -det ville være for dyrt.)

Det viste seg at det var få, om noen ikke-politiske organisasjoner som bevist hadde trikset med medlemstallene. Det skulle ikke forundre meg om det samme blir konklusjonen på denne oppdagelsen av gale medlemstall.

Problemet er vel at ikke et eneste menneske er perfekt. At vi er nødt til å kjøpe både oss selv og andre med gode og dårlige sider.

Om noen forventer at invandrere skal være bedre mennesker enn nordmenn, er det jo ikke rart en er skuffa ;o)

Og så får en begynne med seg selv om en vil forandre verden.

Godt sagt!

Beste hilsen fra

Problemet er vel at ikke et eneste menneske er perfekt. At vi er nødt til å kjøpe både oss selv og andre med gode og dårlige sider.

Om noen forventer at invandrere skal være bedre mennesker enn nordmenn, er det jo ikke rart en er skuffa ;o)

Og så får en begynne med seg selv om en vil forandre verden.

Jeg tror vel ikke at disse muslimske trossamfunnene ønsker å bli behandlet noe annerledes enn hvilken som helst organisasjon i Norge heller. Det kan være at de jukser , bevisst eller ubevisst - men de er sikkert innstilt på å rette seg etter reglene hvis de blir dem forklart.

Det er vel mer politikerne som gjør feil hvis de vet om dette men lar være å gjøre noe i frykt for at de skal bli beskyldt for rasisme.

Hvorfor får jeg en opplevelse av at du skulle ønske at mennesker var perfekte?

Politikere. Innvandrere. Valgerder.

Finnes det et land med bedre politikere?

Finnes det nordmenn som kunne vært bedre politikere enn dem vi har i dag? Hvorfor er de ikke politikere? Hvorfor stiller ikke du til valg?

Jeg krangler masse med byråkrater og politikere. Det er masse dumme avgjørelser -eller kanskje heller mennesklige avgjørelser, og derfor ikke perfakte. Og abolutt ikke avgjørelser som tilfredstiller 100 av norges befolkning ;o)

Men hva er alternativet? Roboter?

Jeg er storfornøyd med å bo i Norge. Jeg syens vi har det vanvittig bra. Det er utrolig mye jeg kunne tenke meg å forandre, men dette er ikke paradis. Hverken når det gjelder styre og stell, egen og andres helse eller menneskers evne til å være gode og snille. Det finne sdyktige politikere og mindre dyktige. Det finne sdyktige byråkrater og mindre dyktige. Akkurat som leger, lærere og dol-ere.

Men å klage over "nroske" ditt eller datt, er ikke det rett og slett litt sutrete?

;o)

Faktisk synes jeg nordmenn av og til klager alt for lite:-)

Men dette er et diskusjonsforum, og da blir det jo gjerne bragt på bane saker som man ikke er fornøyd med. Hvis ikke blir det jo ikke mye diskusjoner?

Men ellers er jeg faktisk veldig enig med deg i at svært mye er bra i Norge!

Hvorfor jeg ikke blir politiker?

Ett enkelt svar - jeg er for ærlig, for effektiv og snakker alt for "rett frem" og kaller en spade for en spade.

Og en av "feilene" ved det politiske Norge, er at jeg derfor ikke passer inn i systemet. For i Norge har du faktisk ikke "lov til" å si hva du mener, uten at du blir stemplet opp og ned og i huet og ræva.

Og det gidder jeg faktisk ikke å bruke min tid og mitt liv på:-)

Og der er vi kanskje litt uenig, siden jeg synes vi skal stille nøyaktig de samme etiske krav uavhengig av hvilken gruppering/tro/tilhørighet de ulike organisasjonene/menighetene har.

Jeg syntes for eksempel ikke det var så veldig morsomt å oppdage at jeg fremdeles sto oppført som medlem av statskirken lenge etter at jeg skriftlig hadde meldt meg ut.

Faktisk synes jeg nordmenn av og til klager alt for lite:-)

Men dette er et diskusjonsforum, og da blir det jo gjerne bragt på bane saker som man ikke er fornøyd med. Hvis ikke blir det jo ikke mye diskusjoner?

Men ellers er jeg faktisk veldig enig med deg i at svært mye er bra i Norge!

Hvorfor jeg ikke blir politiker?

Ett enkelt svar - jeg er for ærlig, for effektiv og snakker alt for "rett frem" og kaller en spade for en spade.

Og en av "feilene" ved det politiske Norge, er at jeg derfor ikke passer inn i systemet. For i Norge har du faktisk ikke "lov til" å si hva du mener, uten at du blir stemplet opp og ned og i huet og ræva.

Og det gidder jeg faktisk ikke å bruke min tid og mitt liv på:-)

"Og en av "feilene" ved det politiske Norge,

er at jeg derfor ikke passer inn i systemet.

For i Norge har du faktisk ikke "lov til" å si

hva du mener, uten at du blir stemplet opp

og ned og i huet og ræva."

Hehe. Som nettopp Valgerd har måttet lære seg å tåle.

Men å kritisere de som gjør drittjobbene for oss, og som vi ikke vil ta i selv, det gir ikke stjerner i boka hos meg.

;o)

Annonse

Eneste du bidrar med i slike sammenhenger er å bortforklare føler jeg , da bør kanskje du la være å svare i det hele tatt hvis ikke du har noe konstruktivt å bidra med. Dette sier jeg utfra at du skrev innlegget om at noen andre gjør det samme. Jeg bare kommenterte ditt svar - jeg har ikke vært med i denne debatten med 'mitt engasjement' utover det.

Vi er vel kanskje enige her da - det bør ikke være noen spesielle regler om du er muslim eller AP'er. Vil tro det må foreligge medlemslister og disse må en jo kunne sjekke på et vis.

Så lurte jeg på hva du mener med 'mitt engasjement' ?

Vi er nok enig i mye, men i din åpenbare iver i å kverulere rundt innleggene mine så ser du det ikke.

Vi er nok enig i mye, men i din åpenbare iver i å kverulere rundt innleggene mine så ser du det ikke.

Synd du oppfatter det som kverulering da.

Jeg kunne faktisk vært oppriktig interessert i å høre dine faktiske meninger og konkrete forslag da vi ofte har litt forskjellig synspunkt/ståsted. Kanskje som du sier så er vi enige i ganske mye.

"Og en av "feilene" ved det politiske Norge,

er at jeg derfor ikke passer inn i systemet.

For i Norge har du faktisk ikke "lov til" å si

hva du mener, uten at du blir stemplet opp

og ned og i huet og ræva."

Hehe. Som nettopp Valgerd har måttet lære seg å tåle.

Men å kritisere de som gjør drittjobbene for oss, og som vi ikke vil ta i selv, det gir ikke stjerner i boka hos meg.

;o)

Da missforstår du meg litt.

Gi meg gjerne en jobb som politiker med makt og mulighet til å gjennomføre ulike tiltak - og jeg skal gjerne gjøre det.

Men all den sleikingen opp etter ryggen på andre og de kameler jeg vil måtte svelge for å komme meg dit i dagens politiske Norge, er ikke aktuelt for meg.

"Men å kritisere de som gjør drittjobbene for oss, og som vi ikke vil ta i selv, det gir ikke stjerner i boka hos meg."

Jeg tar i et tak selv, og tar beslutninger som medfører store forandringer for andre der jeg nå jobber. Og jeg får både ros og en masse drittslenging for det jeg gjør - og spesielt for de upopulære avgjørelser jeg må ta.

Men det er en del av jobben, og jeg klager ikke av den grunn.

Og politikerene har selv valgt sitt yrke, og må selvfølgelig tåle den kritikken de får.

Men av og til så hadde det kanskje vært greit at de var noe mer lydhøre for den kritikken de får - og ikke minst at de også må ta ansvaret for de feil de gjør, på lik linje med "oss andre".

For meg høres du nå ut som en politiker som forsøker å forsvare din egen situasjon....?

Og der er vi kanskje litt uenig, siden jeg synes vi skal stille nøyaktig de samme etiske krav uavhengig av hvilken gruppering/tro/tilhørighet de ulike organisasjonene/menighetene har.

Jeg syntes for eksempel ikke det var så veldig morsomt å oppdage at jeg fremdeles sto oppført som medlem av statskirken lenge etter at jeg skriftlig hadde meldt meg ut.

Du har selvsagt rett, men sånn rent følelsesmessig blir vi vel litt ekstra oppbrakt hvis våre gjester stjeler hjemme hos oss, etter at vi har budt på en bedre middag?

Gjest Niels Henrik

Det er statskirken som har fusket mest når det gjelder medlemstall.

Avskaff statsstøtte til religionsutøvelse. Folk kan få lov til å tro på hva slags tull de vil for min del, men jeg vil ikke være med på å betale for det.

Jeg vil ikke betale skatt til organisasjoner som driver undertrykkelse av kvinner og homofile.

Da missforstår du meg litt.

Gi meg gjerne en jobb som politiker med makt og mulighet til å gjennomføre ulike tiltak - og jeg skal gjerne gjøre det.

Men all den sleikingen opp etter ryggen på andre og de kameler jeg vil måtte svelge for å komme meg dit i dagens politiske Norge, er ikke aktuelt for meg.

"Men å kritisere de som gjør drittjobbene for oss, og som vi ikke vil ta i selv, det gir ikke stjerner i boka hos meg."

Jeg tar i et tak selv, og tar beslutninger som medfører store forandringer for andre der jeg nå jobber. Og jeg får både ros og en masse drittslenging for det jeg gjør - og spesielt for de upopulære avgjørelser jeg må ta.

Men det er en del av jobben, og jeg klager ikke av den grunn.

Og politikerene har selv valgt sitt yrke, og må selvfølgelig tåle den kritikken de får.

Men av og til så hadde det kanskje vært greit at de var noe mer lydhøre for den kritikken de får - og ikke minst at de også må ta ansvaret for de feil de gjør, på lik linje med "oss andre".

For meg høres du nå ut som en politiker som forsøker å forsvare din egen situasjon....?

Nei, jeg er ikke politiker. Jeg bare synes det blir for dumt å snakke om politikere i generelle vendinger.

Ethvert folk får de politikerne de fortjener ;o)

Og jeg synes faktiska tde felste gjør jobben godt -vi har svært liten korupsjon. Vi har svært få som tydelig bare vil ha makt, og bruker posisjonene sine til å karre til seg mest mulig fordeler på alle mulige måter.

Jeg syne svi har en gjeng som virkelig prøver å gjøre så godt de kan, svært ofte.

Og når det er noe jeg ikke liker, så har jeg muligheten til å ringe elelr skrive. Og jeg kan møte politkrne på butikken og i barnehage. Legger jeg ned mye arbeid i en sak, så er det ikke sjelden jeg blir hørt. Gi meg et annet land hvor det er slik!

Du har selvsagt rett, men sånn rent følelsesmessig blir vi vel litt ekstra oppbrakt hvis våre gjester stjeler hjemme hos oss, etter at vi har budt på en bedre middag?

De er ikke "gjester" - de fleste har norsk statsborgerskap og bor her på lik linje med deg og meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...