Gå til innhold

Matflyktningen Valgerd


Grip

Anbefalte innlegg

Minister Svarstad Haugland sitter i en regjering som er ansvarlig for vårt prisnivå, og ikke minst vårt nivå på skatter og avgifter. Hun er av dem som har ivret mest for høye avgifter og følgelig høye priser.

Nå viser det seg at den gode Valgerd derfor satser på svenskehandel for å få det til å gå rundt. Trass i en lønn på over 800.000 føler hun draget mot billig flesk og vin over grensa.

Det er ikke ofte man må gi honnør til Se og Hør, men her har de virkelig laget en flott story som viser hvor langt det er mellom liv og lære i KrF. Det er for så vidt velkjent fra før, men like morro hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så overskriften i en nettavis, men den var ube_grip_elig og så gadd jeg ikke lese resten.

Sier du det, altså... grenseløst forhold til kjøtt og vin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så overskriften i en nettavis, men den var ube_grip_elig og så gadd jeg ikke lese resten.

Sier du det, altså... grenseløst forhold til kjøtt og vin?

Jeg liker slike saker som dette. Skal man predike prektighet til alt folket, må man selv etterleve sine idealer (langt på vei).

Det er en viss skadefryd knyttet til disse observasjonene. Jeg innrømmer det.

Synes du jeg burde moderere meg, kjære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det med "liv og lære" da.....

Valgerd har vel tråkket så mye i salaten det siste året at hun neppe har så mye igjen på tabbekvoten....heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det med "liv og lære" da.....

Valgerd har vel tråkket så mye i salaten det siste året at hun neppe har så mye igjen på tabbekvoten....heldigvis.

En litt morsom sex-skandale med Valgerd i en av rollene , hadde toppet det hele.

"Valgerd bakpult av Pikken Foss!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt morsom sex-skandale med Valgerd i en av rollene , hadde toppet det hele.

"Valgerd bakpult av Pikken Foss!!!"

Det hadde vel betydd kroken på døre for Valgerd, og en stigning i popularitet for Foss....he-he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker slike saker som dette. Skal man predike prektighet til alt folket, må man selv etterleve sine idealer (langt på vei).

Det er en viss skadefryd knyttet til disse observasjonene. Jeg innrømmer det.

Synes du jeg burde moderere meg, kjære?

Kjære, jeg har ingen interesse av båndtvang eller kontroll i relasjoner. Frihet under ansvar var det noe som het en gang, det kan vel være motto hvis vi skulle behøve et...

Sparking oppover i form av nødvendig kritikk er for øvrig greit.

A propos... forleden så jeg en som harselerte med en meget prominent persons vis å artikulere seg på. Sånt liker jeg ikke, det er ikke kritikk, men skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrer jeg

Det hadde vel betydd kroken på døre for Valgerd, og en stigning i popularitet for Foss....he-he

Hvorfor skulle det føre til stigning i hans popularitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det med "liv og lære" da.....

Valgerd har vel tråkket så mye i salaten det siste året at hun neppe har så mye igjen på tabbekvoten....heldigvis.

Kanskje vi er så heldig at hun går av *håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det med "liv og lære" da.....

Valgerd har vel tråkket så mye i salaten det siste året at hun neppe har så mye igjen på tabbekvoten....heldigvis.

Det er klart, i den menskelige saueflokkfaktoren er det en ting som er vitkigere enn alle andre: Vi må vite hvem som skal hates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart, i den menskelige saueflokkfaktoren er det en ting som er vitkigere enn alle andre: Vi må vite hvem som skal hates.

Tror du det er en kollektiv "hatementalitet" som gjør at så mange ikke liker Valgerd?

Da er du naiv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er en kollektiv "hatementalitet" som gjør at så mange ikke liker Valgerd?

Da er du naiv....

Tja, jeg vet ikke hvor naiv jeg er. Av de jeg har spurt om hvorfor de misliker Valgerd så har det ikke kommet mange vettuge svar. Og det meste har også vært uriktig i forhold til hva hun har gjort.

På meg som virker det ikke som de som kaster dritt om Valgerd egentlig aner så mye av hverken hva hun har gjort som politiker, eller hva hun står for.

Men du kan kanskje opplyse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke hvor naiv jeg er. Av de jeg har spurt om hvorfor de misliker Valgerd så har det ikke kommet mange vettuge svar. Og det meste har også vært uriktig i forhold til hva hun har gjort.

På meg som virker det ikke som de som kaster dritt om Valgerd egentlig aner så mye av hverken hva hun har gjort som politiker, eller hva hun står for.

Men du kan kanskje opplyse meg?

Valgjerd har en evne til å fremstå som en spydig "besservisser" som smiler overlegent når hun debatterer - og det er en sikker måte å bli misslikt på.

I hennes jobb som kulturminister så er hun i ferd med bl.annet å ødelegge for det Norges kringkaster nå har brukt mange år på å bygge opp.

Som "eier" av NRK og har hun lagt seg opp i mange konkrete enkeltepisoder og vist at hun ikke har peiling på hva som er rollene til eier/generalforsamling, styre og adm.dir.

I tillegg finnes det en rekke utsagn og påstnader hun har kommet med i løpet av de siste par år som har gjort at jeg har fått denne personen laaaangt opp i halsen.

Hadde jeg tatt de opp på DOL etterhvert som de kom, så hadde jeg helt sikkert blitt beskyldt for sjikane av mange her.

Og spør du f.eks Conan eller Grip det samme spørsmålet som du spurte meg, så kan de helt sikkert hoste en rekke flere konkrete hendelser opp på rene "husken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgjerd har en evne til å fremstå som en spydig "besservisser" som smiler overlegent når hun debatterer - og det er en sikker måte å bli misslikt på.

I hennes jobb som kulturminister så er hun i ferd med bl.annet å ødelegge for det Norges kringkaster nå har brukt mange år på å bygge opp.

Som "eier" av NRK og har hun lagt seg opp i mange konkrete enkeltepisoder og vist at hun ikke har peiling på hva som er rollene til eier/generalforsamling, styre og adm.dir.

I tillegg finnes det en rekke utsagn og påstnader hun har kommet med i løpet av de siste par år som har gjort at jeg har fått denne personen laaaangt opp i halsen.

Hadde jeg tatt de opp på DOL etterhvert som de kom, så hadde jeg helt sikkert blitt beskyldt for sjikane av mange her.

Og spør du f.eks Conan eller Grip det samme spørsmålet som du spurte meg, så kan de helt sikkert hoste en rekke flere konkrete hendelser opp på rene "husken".

At hun har gjort magne ting som gjør at en kan mislike henne politisk eller menskelig er klart. Men det gjør alle politikere. (Og alle mennesker). Men jeg opplever det slik med Valgerd at det i ufortjent grad blir trukket frem og blåst opp i helt andre proposjoner enn med andre poltikere.

Det er dette jeg reagerer på, og som jeg opplever som en usakelig hat-kampanje. Jeg synes jeg kjenner igjenn alle symptomer fra jentegjenger i 14-årsalderen der ette eller to ofre blir hengt ut for alt de måtte kunne bli hengt ut for.

Og jeg tror det er sant for mennesker i alle aldre: Vi elsker å hate mer enn vi elsker å elske. Og ja, jeg mener (i min naivitet?) at Valgerd er et av ofrene for dette.

Og jeg mener også at det er lurere av meg å være naiv i forhold til hvorfor andre velger å hate Valgerd, enn det er å aventuelt hate henne og være naiv om hvorfor.

Naivitet sammen med hat er dog det værste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun har gjort magne ting som gjør at en kan mislike henne politisk eller menskelig er klart. Men det gjør alle politikere. (Og alle mennesker). Men jeg opplever det slik med Valgerd at det i ufortjent grad blir trukket frem og blåst opp i helt andre proposjoner enn med andre poltikere.

Det er dette jeg reagerer på, og som jeg opplever som en usakelig hat-kampanje. Jeg synes jeg kjenner igjenn alle symptomer fra jentegjenger i 14-årsalderen der ette eller to ofre blir hengt ut for alt de måtte kunne bli hengt ut for.

Og jeg tror det er sant for mennesker i alle aldre: Vi elsker å hate mer enn vi elsker å elske. Og ja, jeg mener (i min naivitet?) at Valgerd er et av ofrene for dette.

Og jeg mener også at det er lurere av meg å være naiv i forhold til hvorfor andre velger å hate Valgerd, enn det er å aventuelt hate henne og være naiv om hvorfor.

Naivitet sammen med hat er dog det værste.

Nå er det vel å gå litt vel langt å si at jeg hater henne.

Missliker sterkt er et bedre ord, og jeg kan ikke helt se at det er "min skyld" - men et direkte resultat av hennes handlinger og væremåte.

Det finnes også en rekke andre politikere jeg missliker, men Valgerd rangerer nok som nr 1 på "min" liste. Og jeg påstår at det er helt uavhengig av hva andre måtte synes om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel å gå litt vel langt å si at jeg hater henne.

Missliker sterkt er et bedre ord, og jeg kan ikke helt se at det er "min skyld" - men et direkte resultat av hennes handlinger og væremåte.

Det finnes også en rekke andre politikere jeg missliker, men Valgerd rangerer nok som nr 1 på "min" liste. Og jeg påstår at det er helt uavhengig av hva andre måtte synes om henne.

At hun rangerer som nummer en hos så mange i dette landet tror jeg har med måten hun bir presentert i media på.

I min naivitet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun rangerer som nummer en hos så mange i dette landet tror jeg har med måten hun bir presentert i media på.

I min naivitet ;o)

Kan være du har rett i det, men mitt syn på Valgerd har jeg hatt i maaange år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...