Gå til innhold

når ikke depresjonen slipper...

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Hei!

Etter et år med terapi 1-2 ganger i mnd hos psykiater ved vopp, opplever jeg at jeg ikke blir bedre.

Brukte ssri i ca et halvt år, uten at dette virket.

Alt er tungt. Konsentrasjonen er helt på bånn, noe som går ut over studier, hvor jeg allerede er forsinket. Isolerer meg fra omverden så mye jeg kan. Føler meg som nobody. Identiteten min, MEG, er liksom vekk. Er bare 24 år. Vil helst sove hele tiden,- sove vekk i fra alle vonde tanker.

Begynner å bli desperat over hele situasjonen- Hva gjør jeg nå? Begynner å bli redd for å ikke komme ut av dette...

Må jeg prøve ut andre AD? (Føler at det er få alternativ for meg som har SF, og ikke kan legge på meg)

Evt. bytte behandler? (dog, veldig fornøyd med nåværende, men redd for at han er over oppgitt over meg..)

Jeg ville helst hatt terapi fast ukentlig, men det våger jeg ikke foreslå..

Glad for alle råd om hvordan jeg kan komme meg ut av dette uføre..

Skrevet

Har ikke så mange gode forslag, men Aurorix har vært foreslått av NHD tidligere som antidepressiva når man er redd for å legge på seg. Vektøkning er med andre ord ingen bivirkning av Aurorix. Den kan også virke aktiviserende, så den kanskje "dra deg litt igang". :-) Doser på 600-900 mg er visst ofte nødvendig for å få ordentlig effekt. Noen leger anser Aurorix for å være gammeldags og ikke så bra, men det er visst mest fordi man tidligere brukte for lave doser.

Skrevet

Hei, cerruti 1881.

Jeg kopierte svaret mitt til Trylletrollet nedenfor, for jeg vil du skal lese det.

Kanskje Fontex er noe du bør prøve?

Håper det ordner seg for deg, jeg vet hvor slitsomt det er å ha det sånn...

===============================

Hei!

Jeg ser jo at NHD har svart deg,men vil bare nevne 'egenerfaring' som bygger oppunder det han svarte. :-)

Jeg begynte å ta Fontex om morgenen, og jeg ble svært trøtt. Så trøtt at det var umulig å holde øynene oppe, og jeg var faktisk nødt for å finne meg et sted å legge meg nedpå litt, uansett hvor jeg var... Dette skjedde gjerne to til fire timer etter at jeg hadde stått opp og tatt tabletten.

Jeg bestemte meg for å ta de på kvelden, og spurte legen om dette. Han sa at jeg måtte styre dette helt selv.

På meg har Fontex vært det som hjalp. Den første uka var jeg kvalm og hadde vondt i hodet. Det var den eneste bivirkningen jeg hadde. (Bortsett fra trøttheten, men den løste seg jo)

Men etter litt kvalme og hodepine noen dager, merket jeg ikke mere til det.

Du vil ikke merke noen virkning av tablettene før etter et par uker, men jeg håper Fontex vil hjelpe deg like mye som meg. Jeg selv var oppe i 60mg om dagen. (i samsvar med lege selvfølgelig) -jeg var ganske psyk...

Nå i sommer trappet jeg ned medisinene igjen. Da hadde jeg brukt Fontex ca halvannet år.

Etter nedtrappingen er jeg i storform, har selvfølgelig tunge dager innimellom, men er i det store og hele frisk.

For meg var Fontex starten på et nytt liv.

Ønsker deg masse lykke til, Trylletrollet!

Klem fra

- huufsa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...