Gå til innhold

Extreme makeover


maiken76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • maiken76

    10

  • flisa

    5

  • amber sun

    3

  • Babette

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg har sett en episode av nevnte program, og jeg tenkte at jaja, underholdning en times tid. (Kikkeren i meg kom frem) ;0)Men etterpå så tenkte jeg at hvis problemene var så store, så hadde ikke JEG turt å vise meg på tv for millioner av folk, og fortalt at jeg hadde levd livet i et skap fordi jeg følte meg stygg!

Da hadde jeg nok heller spart og spinket og fiksa det opp i all hemmelighet.Og så var det så rart med de der legemennene som stod der og bare lyste sånn; Jah, det er bare meg og gud og Elvis *pusse negler* Og så blinket det sånn disney i tanna mens de sleit med å se passe ydmyke ut, mens de lyste; ditt heldige lille krek som kan bli fiksa på av MEG!

He he he...folk er rare. Jeg håper nå at de som er med får det bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en episode av nevnte program, og jeg tenkte at jaja, underholdning en times tid. (Kikkeren i meg kom frem) ;0)Men etterpå så tenkte jeg at hvis problemene var så store, så hadde ikke JEG turt å vise meg på tv for millioner av folk, og fortalt at jeg hadde levd livet i et skap fordi jeg følte meg stygg!

Da hadde jeg nok heller spart og spinket og fiksa det opp i all hemmelighet.Og så var det så rart med de der legemennene som stod der og bare lyste sånn; Jah, det er bare meg og gud og Elvis *pusse negler* Og så blinket det sånn disney i tanna mens de sleit med å se passe ydmyke ut, mens de lyste; ditt heldige lille krek som kan bli fiksa på av MEG!

He he he...folk er rare. Jeg håper nå at de som er med får det bedre da.

Tviler vel at de FÅR LOV til å si det om de ikke fikk det bedre, etter alle penga som ble brukt på dem. Står nok i kontrakten deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jo vakrere, jo lykkeligere?" Jeg ser ikke på det på den måten. De fleste som deltar her er jo folk som stenger seg inne fordi de er misfornøyd med utseendet sitt. Firetusentrehundreogsekstifem personder kunne kommet opp til dem, på rekke og rad, og sagt at "du er pen som du er, ikke gjør dette, en hårklipp og litt sol er alt du trenger.. blabla", og det ville skrelt av som vann på gåsa. Jeg vet dette fordi jeg sitter her selv og har blitt, ikke direkte mobba, men fått en del slengbemerkelser hele livet. Jeg er ikke stygg, men jeg er ikke pen heller. Jeg hater speilbildet mitt, og det har jeg gjort siden ungdomsskolen. SELVbildet mitt forsvant lenge før den tid, og jeg har slitt med angst siden sjetteklassen.

Jeg har en samboer som sier jeg er verdens peneste, som hver dag gir meg komplimenter og selvfølgelig varmer det, der og da, men det går ikke inn. Jeg ser meg i speilet, og samme ekle personen stirrer tilbake på meg, samme kvalme dukker opp i mageregionen.

Det er snakk om operasjoner som gir dem selvtillit ang sitt eget utseende, nok til at de VIL gå ut, de VIL være sosiale. Og dette ser jeg ikke noe galt i. Hadde jeg fått et slikt tilbud *knipse med fingrene*, hadde jeg hoppa på det med en gang. Og etterpå skulle jeg gått på byen med hodet løftet høyere enn noengang før, endelig fornøyd med hvordan jeg ser ut (og jeg er et aktivt, (semi)sunt menneske, slett ikke overvektig eller noe slikt, men enkelte ting kan rett og slett ikke trenes bort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pupper er jo noe av det viktigste for jenter da.. virker sånn hvertfall..

men sikkert ikke for trygdevesenet. er de for store - får du jo det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er kjempeflott å se hvor takknemlige de blir, de som har slitt med mobbing og lavt selvbilde hele oppveksten og også som voksne, pga. dette.

Det er jo ikke hvem som helst som gjør noe for å bli vakrere, det er mennesker som virkelig har og har hatt problemer, som lider sosialt, hvor utseendet hemmer dem, som får hjelp. Det er mennesker som får bedre livskvalitet når de endelig ser normale ut.

jeg syns ikke de blir "overvakre" etter forvandlingen, men de blir flotte mennesker med bedre selvbilde og med bedre evne til å delta sosialt fordi de føler seg normale. De fleste som har vært med, har hatt spesielle ting som har gjort at livet har vært vanskelig, det er ikke bare sånne enkle skjønnhetsmangler som vi alle klager over sånn innimellom.

Ellers kan jeg bare si at jeg forstår veldig godt de som vil forandre på noe som har plaget dem så mye, og gitt dem så mye problemer med mobbing og sosial angst. Og når de får en sånn mulighet, syns jeg de er flott!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempeflott å se hvor takknemlige de blir, de som har slitt med mobbing og lavt selvbilde hele oppveksten og også som voksne, pga. dette.

Det er jo ikke hvem som helst som gjør noe for å bli vakrere, det er mennesker som virkelig har og har hatt problemer, som lider sosialt, hvor utseendet hemmer dem, som får hjelp. Det er mennesker som får bedre livskvalitet når de endelig ser normale ut.

jeg syns ikke de blir "overvakre" etter forvandlingen, men de blir flotte mennesker med bedre selvbilde og med bedre evne til å delta sosialt fordi de føler seg normale. De fleste som har vært med, har hatt spesielle ting som har gjort at livet har vært vanskelig, det er ikke bare sånne enkle skjønnhetsmangler som vi alle klager over sånn innimellom.

Ellers kan jeg bare si at jeg forstår veldig godt de som vil forandre på noe som har plaget dem så mye, og gitt dem så mye problemer med mobbing og sosial angst. Og når de får en sånn mulighet, syns jeg de er flott!

:)

..."som får bedre livskvalitet når de føler at de ser mer normale ut", skulle det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes programmet er innmari kult, og at vi bør få ha moroa vår i fred for snerpete moralister!!

Synes det er kult selv jeg, ser jo på så..

MEN.. med all utseende fokuseringa i daganes samfunn kan den jo ikke være særlig bra for enkelte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempeflott å se hvor takknemlige de blir, de som har slitt med mobbing og lavt selvbilde hele oppveksten og også som voksne, pga. dette.

Det er jo ikke hvem som helst som gjør noe for å bli vakrere, det er mennesker som virkelig har og har hatt problemer, som lider sosialt, hvor utseendet hemmer dem, som får hjelp. Det er mennesker som får bedre livskvalitet når de endelig ser normale ut.

jeg syns ikke de blir "overvakre" etter forvandlingen, men de blir flotte mennesker med bedre selvbilde og med bedre evne til å delta sosialt fordi de føler seg normale. De fleste som har vært med, har hatt spesielle ting som har gjort at livet har vært vanskelig, det er ikke bare sånne enkle skjønnhetsmangler som vi alle klager over sånn innimellom.

Ellers kan jeg bare si at jeg forstår veldig godt de som vil forandre på noe som har plaget dem så mye, og gitt dem så mye problemer med mobbing og sosial angst. Og når de får en sånn mulighet, syns jeg de er flott!

:)

Det er samfunnet som burde forandre seg ikke menneskene. At de blir mobbet handler like mye om dem som mobber. Vi trenger heller å lære å bli mer tolerante overfor hverandre slik at man ikke skal bli utsatt for mobbing bare man har stygge tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samfunnet som burde forandre seg ikke menneskene. At de blir mobbet handler like mye om dem som mobber. Vi trenger heller å lære å bli mer tolerante overfor hverandre slik at man ikke skal bli utsatt for mobbing bare man har stygge tenner.

Ideelt sett, ja.

Men si det til de menneskene det gjelder.

Det er altfor lett å si hva andre burde heve seg over, ikke bry seg om osv, når en ikke selv har opplevd hva mange av disse menneskene programmet handler om, har vært gjennom.

Det er så enkelt å si hvordan samfunnet ideelt sett burde være, men i virkeligheten er det ikke sånn. Og om en kommer på riktig vei, og får en endring, hjelper ikke det stort for mennesker som får livene sine ødelagt av mobbing, latterliggjøring og store komplekser for noe de ikke kan noe for.

For å ta en annen ting, hvorfor er det så mye verre når det er ansiktet en vil gjøre noe med, enn dersom en har f eks klumpfot, ulik lengde på armer/bein e.l.? Da er det plutselig akseptert at en fikser på dette, men dersom det gjelder ansiktet, som er det første en ser på når en møter et menneske, og det en viser omverdenen hele tiden, er det plutselig ikke like akseptert.?

Hvor er logikken her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett, ja.

Men si det til de menneskene det gjelder.

Det er altfor lett å si hva andre burde heve seg over, ikke bry seg om osv, når en ikke selv har opplevd hva mange av disse menneskene programmet handler om, har vært gjennom.

Det er så enkelt å si hvordan samfunnet ideelt sett burde være, men i virkeligheten er det ikke sånn. Og om en kommer på riktig vei, og får en endring, hjelper ikke det stort for mennesker som får livene sine ødelagt av mobbing, latterliggjøring og store komplekser for noe de ikke kan noe for.

For å ta en annen ting, hvorfor er det så mye verre når det er ansiktet en vil gjøre noe med, enn dersom en har f eks klumpfot, ulik lengde på armer/bein e.l.? Da er det plutselig akseptert at en fikser på dette, men dersom det gjelder ansiktet, som er det første en ser på når en møter et menneske, og det en viser omverdenen hele tiden, er det plutselig ikke like akseptert.?

Hvor er logikken her?

Kan godt skjønne at de menneskene som blir gjort om på extrem makeover har hatt det tøft. Jeg skjønner godt at de vil bli nye. Det triste er jo at alle blir så "holliwoodaktige". De mister sitt særpreg. De blir mer barbi og ken liksom. En ting er å endre på tenner og nese, men å ta alt fra topp til tå. Det blir litt ekstremt. Men vi er frie til å gjøre det vi vil. At de tør å utsette seg for alt dette synes jeg er modig gjort. De setter livet sitt på spill. Det er alltid noen risikoer.

Det jeg mente med det jeg skrev er at det burde bli mer fokus på mobbing og et vennligere samfunn. Det kan ende opp med at det blir unaturlig å ikke ta plastiske operasjoner og da tror jeg det har gått alt for langt.

Mange ville nok hatt god hjelp av å gå til psykolog fremfor plastisk kirurg. Men jeg skal ikke være noen dommer. Jeg vil ikke heve meg over disse menneskene som tar disse valgene. Jeg respekterer dem for det. Men jeg mener at de som har makt til å endre på samfunnet må komme på banen og stoppe opp litt å tenke på hvilken vei vi er i ferd med å gå. Det burde vil alle tenke over. Det er mye lettere å endre et ansikt enn å beskjempe mobbing og ondsinnede mennesker. Det er her det virkelige problemet ligger mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er samfunnet som burde forandre seg ikke menneskene. At de blir mobbet handler like mye om dem som mobber. Vi trenger heller å lære å bli mer tolerante overfor hverandre slik at man ikke skal bli utsatt for mobbing bare man har stygge tenner.

For min egen del var det aldri noen tvil om at tannregulering var enklere enn å endre samfunnet, til tross for at jeg gikk med reguleringen i seks år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hvis utseende plager og hemmer deg såpass er det ingenting galt i plasitisk kirurgi. Det er ikke noe galt med de som gjør det, det er noe galt med samfunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, men fokuset burde vel rettes mot at andre ting kan øke selvtilliten. Ikke bare fokusere på at det er DETTE altså uteseendet som er det viktigste, noe dette programmet gjør.

Det er vel ikke det programmet som har "bestemt" at det er utseende som har myemed selvtilliten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai

"Selvtilliten burde vel komme av andre ting enn bare utseendet."

Jeg tror ikke du helt vet hva du snakker om her. Har du noen gang tenkt grundig over det kroppsfikserte samfunnet vi lever i i dag. Det går ikke an å komme med en sånn påstand, uten å ha vært i de menneskenes situasjon. Bare prøv å forestill deg hvor langt nede de må være for å gå til et sånt program. Ville du gått bort til et av de menneskene og sagt det du skreiv i innlegget ditt!?! At selvtilliten burde komme av...osv... Jeg har store problemer med å finne klær i butikker som "Jack&Jones" fordi man må visst se ut som en spiker for passe inn i de klærne. Ikke det at jeg er feit, men syltynn er jeg heller ikke.JEg er helt passe...Jeg syns det er helt tragisk hvilken vei vi har valgt å kjøre.....se på småjentene som går med bar mage selv om det er 10 minusgrader ute! Hvorfor tror du de gjør det?

Jeg syns det programmet er flott! Fantastisk med tanke på de menneskene de hjelper til et nytt og bedre liv!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selvtilliten burde vel komme av andre ting enn bare utseendet."

Jeg tror ikke du helt vet hva du snakker om her. Har du noen gang tenkt grundig over det kroppsfikserte samfunnet vi lever i i dag. Det går ikke an å komme med en sånn påstand, uten å ha vært i de menneskenes situasjon. Bare prøv å forestill deg hvor langt nede de må være for å gå til et sånt program. Ville du gått bort til et av de menneskene og sagt det du skreiv i innlegget ditt!?! At selvtilliten burde komme av...osv... Jeg har store problemer med å finne klær i butikker som "Jack&Jones" fordi man må visst se ut som en spiker for passe inn i de klærne. Ikke det at jeg er feit, men syltynn er jeg heller ikke.JEg er helt passe...Jeg syns det er helt tragisk hvilken vei vi har valgt å kjøre.....se på småjentene som går med bar mage selv om det er 10 minusgrader ute! Hvorfor tror du de gjør det?

Jeg syns det programmet er flott! Fantastisk med tanke på de menneskene de hjelper til et nytt og bedre liv!:)

"kroppsfikserte samfunnet vi lever i i dag."

Er jo nettopp det jeg mener!

At samfunnet er blitt FOR kroppsfiksert. Og dette programmet sier at det er ok å være det.

Hadde det ikke vært bedre om noen prøvde å gjøre noe med kroppsfikseringen samfunnet lider under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai

"kroppsfikserte samfunnet vi lever i i dag."

Er jo nettopp det jeg mener!

At samfunnet er blitt FOR kroppsfiksert. Og dette programmet sier at det er ok å være det.

Hadde det ikke vært bedre om noen prøvde å gjøre noe med kroppsfikseringen samfunnet lider under?

Jo, er enig med deg der. Men hvordan hadde du tenkt å bekjempe dagens kroppsfiksering? Det er ikke en kamp som kan vinnes over natta.

Nå vet ikke jeg hvor mange ganger du har sett på Extreme makeover, men historiene til de menneksene som deltar der, er ganske forferdelige. Ekstrem kroppsfiksering har lite eller ikkeno å gjøre med det programmet. Det hadde vært en helt annen sak om det var oppgeående fjortisjenter som fikk silikon sprøyta inn både her og der. DA hadde det vært kroppsfiksering de luxe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai

"kroppsfikserte samfunnet vi lever i i dag."

Er jo nettopp det jeg mener!

At samfunnet er blitt FOR kroppsfiksert. Og dette programmet sier at det er ok å være det.

Hadde det ikke vært bedre om noen prøvde å gjøre noe med kroppsfikseringen samfunnet lider under?

Jo, er enig med deg der. Men hvordan hadde du tenkt å bekjempe dagens kroppsfiksering? Det er ikke en kamp som kan vinnes over natta.

Nå vet ikke jeg hvor mange ganger du har sett på Extreme makeover, men historiene til de menneksene som deltar der, er ganske forferdelige. Ekstrem kroppsfiksering har lite eller ikkeno å gjøre med det programmet. Det hadde vært en helt annen sak om det var oppgeående fjortisjenter som fikk silikon sprøyta inn både her og der. DA hadde det vært kroppsfiksering de luxe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...