Gå til innhold

Pakistanere på Hellerud skole

Anbefalte innlegg

Gjest redd for
Skrevet

Jeg så Dokumentaren på Tv2 på mandag om Hellerud vgs...80% av elevene på allmennfag er pakistanere.Hvordan kan dette gjøres?Jo av fritt skolevalg av politikerne.Jeg synes det er synd at det har blitt en slik ordning.Hellerud er og blir en taperskole for de med lave karakterer.Jeg hadde aldri turt å gått på den skolen i frykt av at en eller annen fetter/svoger/bror skulle banke meg opp om jeg sa noe galt.Uff,jeg liker ikke denne trenden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi høster fruktene av en skandaløs innvandringspolitikk over mange år.

Det meste av innsatsen for å få til integrering, mislykkes fullstendig.

Innvandrere havner i ghettoer med eget språk, egne normer, dårlig levestandard, dårlig helse, rusmisbruk og forslumming.

Vi ser allerede klare tegn på segregering og at samfunnet lagdeles i langt større grad enn tidligere. Og på bunnen får vi ikke-integrerte innvandrere.

Noen av oss har med vår musestemme i all beskjedenhet advart mot dette i lengre tid. Korpset av Politisk Korrekte hos myndigheter og i media har imidlertid styrt debatten og styrt det hele i dass.

Nordmenn ville ikke leve midt oppe i disse konsekvensene. Nå blir det derfor snart bare snakk om mest mulig effektiv segregering. Synd.

Skrevet

Nå er det jo ikke lett å finne et system som passer alle. Det har vel vært litt forskjellige ordninger. Nå kan det jo bli taper/vinnerskoler - skoler som den nevnte her med mange fra en minoritetsgruppe - MEN samtidig er det jo greit for de som vil gå på en slole et annet sted enn de de bor av en eller annen grunn.

Utfra dokumentaren så syntes jo de fleste selv at det var litt dumt at så mange var samlet på et sted - dvs. hvertfall de som snakket i programmet. Men man kan jo ikke si at det er fritt skolevalg bare så lenge det ikke er mer enn x pakistanere på en skole heller.

Skrevet

Innvandrere havner i ghettoer med eget språk, egne normer, dårlig levestandard, dårlig helse, rusmisbruk og forslumming.

Vi ser allerede klare tegn på segregering og at samfunnet lagdeles i langt større grad enn tidligere. Og på bunnen får vi ikke-integrerte innvandrere.

Noen av oss har med vår musestemme i all beskjedenhet advart mot dette i lengre tid. Korpset av Politisk Korrekte hos myndigheter og i media har imidlertid styrt debatten og styrt det hele i dass.

Nordmenn ville ikke leve midt oppe i disse konsekvensene. Nå blir det derfor snart bare snakk om mest mulig effektiv segregering. Synd.

Akkurat dette er jo resultatet av Tornås sin (fieilslåtte) politikk om fritt skolevalg i Oslo. noe _ingen_ har vært fornøyd med, hverken de flinke eller de dårlige elevene.

Skrevet

Hvorfor kan ikke elevene gå på nærmeste skole slik som de gjorde før? Utrolig at noen gidder å reise lange veier når det ligger en skole rett ved siden av.

Jeg ser i klassen til datteren min at det er elever fra hele byen med kanskje en times reisevei.

Skrevet

Akkurat dette er jo resultatet av Tornås sin (fieilslåtte) politikk om fritt skolevalg i Oslo. noe _ingen_ har vært fornøyd med, hverken de flinke eller de dårlige elevene.

I enkelte bydeler er befolkningen sammensatt slik at det ville bli fremmedspråklig flertall uansett.

Man kan for øvrig ikke hindre segregering gjennom tvang.

Svært få nordmenn vil nemlig finne seg i at egne barn blir plassert i klasser med majoritet av fremmedspråklige og fremmedkulturelle, fritt skolevalg eller ikke.

Gjest Pricilla
Skrevet

Gikk på Hellerud vgs for noen år tilbake, da var det en "vinnerskole" med få utlendiger, i hvert fall på allmen linja... Hvorfor er 80% pakistanere nå? Har også gått på Sandaker, DER er det nesten bare pakistanere... Likte mg utrolig dårlig på den skolen, og det var stadig konflinkter mellom kulturene. De jentene i klassen min presterte å si til læreren vår (som var kvinne med to tenåringsdøtrer) at alle norske jenter er horer fordi de får lov til å ha kjæreste, da ble det krutt i alle de tre norske i klassen + læreren..

Flott utvikling hvis det ikke blir skoler igjen til normenn...

Skrevet

I enkelte bydeler er befolkningen sammensatt slik at det ville bli fremmedspråklig flertall uansett.

Man kan for øvrig ikke hindre segregering gjennom tvang.

Svært få nordmenn vil nemlig finne seg i at egne barn blir plassert i klasser med majoritet av fremmedspråklige og fremmedkulturelle, fritt skolevalg eller ikke.

Mener du å si at faste skolegrenser er tvang?

Det er i safall en tvang storøsteparten av elever, foreldre og lærere ønsker seg...

Skrevet

Mener du å si at faste skolegrenser er tvang?

Det er i safall en tvang storøsteparten av elever, foreldre og lærere ønsker seg...

I barne- og ungdomsskole er det vel faste grenser og har så langt ikke skapt så store problemer.

De store endringer som skjer i visse nabolag, gjør imidlertid at mange (f.eks. sv'er Erik Solheim) ønsker at barna skal få et annet tilbud enn det som finnes ved nærmeste skole.

Enten så benytter man fritt skolevalg, eller så flytter hele familien. Det siste har skjedd i stor grad, og skaper minst like mye segregering som fritt skolevalg. Eller har jeg misforstått noe?

Gjest Sarkofag
Skrevet

I barne- og ungdomsskole er det vel faste grenser og har så langt ikke skapt så store problemer.

De store endringer som skjer i visse nabolag, gjør imidlertid at mange (f.eks. sv'er Erik Solheim) ønsker at barna skal få et annet tilbud enn det som finnes ved nærmeste skole.

Enten så benytter man fritt skolevalg, eller så flytter hele familien. Det siste har skjedd i stor grad, og skaper minst like mye segregering som fritt skolevalg. Eller har jeg misforstått noe?

Tror du har misforstått. Poenget var vel at de flinkeste ville gå på de mest prestisjefylte skolene. Derfor åpnet høyresiden for fritt skolevalg. Det vi nå ser er en bivirkning de ikke hadde tenkt på.

Skrevet

Tror du har misforstått. Poenget var vel at de flinkeste ville gå på de mest prestisjefylte skolene. Derfor åpnet høyresiden for fritt skolevalg. Det vi nå ser er en bivirkning de ikke hadde tenkt på.

Det kan sikkert være et poeng det du her nevner.

Men de fleste vil nok i alle fall sørge for at barna ikke havner i en skole dominert av fremmedspråklige og fremmedkulturelle. Også i slike situasjoner kan fritt skolevalg være et gode.

Skrevet

jepp, du har misforstått

Skrevet

Det er jo greit å få samlet dem, så kan de feire Eid i stedet for jul. Feire Pakistans nasjonaldag i stedet for 17. mai osv osv .. ;-)

Skrevet

Kan ikke være mer enig med deg enn det du skriver her.

Gjest Sarkofag
Skrevet

Det kan sikkert være et poeng det du her nevner.

Men de fleste vil nok i alle fall sørge for at barna ikke havner i en skole dominert av fremmedspråklige og fremmedkulturelle. Også i slike situasjoner kan fritt skolevalg være et gode.

"Men de fleste vil nok i alle fall sørge for at barna ikke havner i en skole dominert av fremmedspråklige og fremmedkulturelle. Også i slike situasjoner kan fritt skolevalg være et gode. "

Det er neppe et gode for samfunnet. Det vil bare føre til enda mer ghettofisering og gjøre integrering enda vanskeligere.

Skrevet

Enig med deg der...

Skrevet

Det skjer jo ting da. Til og med rettsvesenet begynner å reagere;

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3187365.html

Jeg vil tro at en slik dom, bare for tre-fire år siden, ville vært utenkelig.

Jeg la merke til den, og ble overrasket over straffen (positivt).

Det er den eneste måten å få snudd en trend som har fått lov til å foregå alt for lenge uten myndighetenes inngripen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...