Gå til innhold

fortsatt blod i avføring

Anbefalte innlegg

Gjest 22 år gammel jente

for ett år siden fikk jeg blod i avføringen for første gang. har vært gjennom koloskopi og fikk da vite at jeg har betennelse i nedre del av tykktarmen. fikk mesasal mot dette, som jeg skulle ta ved behov. hele året har det gått i perioder, men nå kommer det ganske mye blod (som en middels dag med menstruasjon) fra endetarmen nesten daglig. det er ikke vondt. bør jeg få det sjekket igjen? koloskopi er noe av det vondeste jeg har vært med på, vil helst slippe det igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123974-fortsatt-blod-i-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jente på 22,

Hvilke farge har blodet? Er det friskt rødt eller svart? Er det friskt rødt tyder det på at det er en blødning lenger nede i tarmen. Dette kan komme fra betennelsen du har, det kan komme fra en liten rift i endetarmen eller fra hemorrider.

Tar du Mesasal regelmessig? 500 mg en eller to ganger om dagen? Jeg ville tatt en tur til legen for å sjekke dette opp.... Det trenger ikke være noe alvorlig, men kanskje betennelsen du har er svært 'aktiv' og trenger nøyere oppfølging.. Om du blør som en middels menstruasjonsdag hele tiden, vil du jo kunne miste litt blodfattig. Så ta deg en tur til legen, få tatt noen blodprøver! Det er ikke sikkert du trenger colonskopi, og om du har en betennelse i nedre del av tarmen kan det hende du evt (om du skulle trenge en ny undersøkelse) kan klare deg med eundersøkelse av den nedre delen av tarmen - slik at du slipper det harde tømmingsregimet osv..

Håper du finner ut av det!

Mvh,

spl.stud

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...