Gå til innhold

Jeg får mail fra Angola, Congo, Ghana etc etc

Anbefalte innlegg

Gjest indiani

Nå forstår jeg ingenting. Jeg får til stadighet noen mail i fra vest og sentral-afrika fra diverse mennesker som sier de er sønner eller døtre av tidligere presidenter eller slikt. Den siste jeg fikk var fra sønnen til Kabila...Jaddah!

De informerer om hva de har opplevd og sier noe om at de ønsker dra hit og bla bla bla. Jeg forstår egentlig ikke innholdet.

De sier også at de har fått min mailadresse av en eller annen "bekjent" som de ikke navngir. Hva søren betyr dette?

Overskrift er f.eks "Can I trust you?"

Jeg får helt fnatt av dette og lurre på om noen andre her får samme type mail? Hva går dette ut på? Hva skjer om jeg svarer?

Litt av min skepsis er nokså berettiget fordi jeg selv har bodd i vest-afrika, og lurer derfor på om dette faltisk ER spesielt til meg...?

Derfor håper jeg noen her forteller meg om de får de samme mailene..??

På forhånd takk.

Fortsetter under...

Gjest indiani

Du skal være forsiktig med slike mail... ikke gi NOE info. om deg selv! Ikke svar!!!!

Jeg har ikke svart heller, og vurderer det ikke. Er svært skeptisk. Men hva slags mail er dette egentlig? Vet du det?

Fortell mer siden du ber meg være obs...

Dette er enten spam mail som er sendt ut til mange, (mest sannsynlig) eller noen færre de ønsker å lure. Det kommer helt sikkert til å bli spørsmål om penger i begynnelsen, så små beløp at du synes det er greit å betale, selvsagt da med lovnad om at du får igjen mange ganger beløpet du har betalt inn. Det blir stadig spørsmål om mere penger osv. Rett og slett svindel.

Jeg fikk en telefon en gang på jobben for ca. 3 år siden, ei dame som snakket engelsk og spurte etter om jeg hette ett etter navn som lignet veldig på mitt. Gud vet hvor de har fått mitt tlf nummer fra, fordi det var ikke oppgitt i noen katalog. Jeg hadde jo ett undernummer av den bedriften jeg jobbet i.

Det var snakk om noen investeringer som ga store avkastninger. Jeg bare sa at jeg ikke var interessert i å høre på og slang på. Høre ikke hørt ett ord siden.

Dette er enten spam mail som er sendt ut til mange, (mest sannsynlig) eller noen færre de ønsker å lure. Det kommer helt sikkert til å bli spørsmål om penger i begynnelsen, så små beløp at du synes det er greit å betale, selvsagt da med lovnad om at du får igjen mange ganger beløpet du har betalt inn. Det blir stadig spørsmål om mere penger osv. Rett og slett svindel.

Jeg fikk en telefon en gang på jobben for ca. 3 år siden, ei dame som snakket engelsk og spurte etter om jeg hette ett etter navn som lignet veldig på mitt. Gud vet hvor de har fått mitt tlf nummer fra, fordi det var ikke oppgitt i noen katalog. Jeg hadde jo ett undernummer av den bedriften jeg jobbet i.

Det var snakk om noen investeringer som ga store avkastninger. Jeg bare sa at jeg ikke var interessert i å høre på og slang på. Høre ikke hørt ett ord siden.

Ikke åpne disse spam mailene heller, fordi noen avsendere registerer at du åpner dem og da blir det enda mer interessant å bombadere deg med dette. Jeg sletter alle slike mailer uten å lese dem.

Jeg har ikke svart heller, og vurderer det ikke. Er svært skeptisk. Men hva slags mail er dette egentlig? Vet du det?

Det er spammail. Altså, reklamemail som er ment for å lure folk til å sende penger. Ikke noe mer mystisk enn det.

"...................."

Annonse

Dette har det stått om i media flere ganger. Interessant lesning. Det er svindel og bedrag fra ende til annen. Det beste du kan gjøre er å laste ned "MailWasher", et program du åpner FØR mailprogrammet ditt, også merker du av slike svindlermail for "bouncing". Da returneres mailen til avsender på en måte som får det til å se ut som om mailadressen ikke finnes.

Får de ikke mailen i retur, så vet de jo at det finnes en mottaker der ute, også fortsetter de bare....

Leste engang en hysterisk morsom historie om en kar som hadde svart på en slik mail - vel vitende om at vedkommende som skrev var bare ute etter å lure ham. Han svarte på beste godtroende måte og lot det bare utvikle seg mer og mer. Husker ikke helt hvordan det endte, men det var liten tvil om at stort sett alt slikt er bare lurendreieri. Vet ikke om noen andre husker historien - kanskje også med link?

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...