Gå til innhold

Luktesans osv, schizofreni?

Anbefalte innlegg

Gjest schizofeit

Det hele startet for ca et-to år tilbake. Jeg ble sendt til psykiater p.g.a depressive symptomer etc. Fastlegen nevnte at jeg også syntes at det luktet dødt av meg.

I det siste så har det hele forverret seg. Jeg har borra et hull i hue på venner & bekjente ang at jeg stinker. Jeg brukte å dusje 5 ganger om dagen.

Det startet samtidig med at jeg hørte "lyder" av og til. F.eks at telefonen ringer, at jeg får melding på mobilen, at jeg hører katten etc. Alt det skjer ikke, men innbiller meg at jeg hører det.

Jeg sliter også med angst og det er mest forårsaket av paranoia, fordi jeg tror at folk tenker styggt om meg.

Uttaler meg om ting og gjør ting ofte som jeg egentlig ikke hvorfor jeg gjør.

Alt dette tyder på en tidlig fase av schizofreni. Kan dette stemme? Jeg er jo ikke helt borte, men..

Fikk Risperdal, men da var det p.g.a paranoia, det fungerte ikke. Jeg slet med panikkangst i ei uke etterpå. Jeg har prøvd å bruke Truxal 5mg x3 om dagen for å roe meg ned, men den fører bare til at jeg blir fjern og gir meg uvirkelighetsfølelse, samt angst. Valium demper angsten, men gjør meg deprimert.

Bruker for tiden 40mg citalopram.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123994-luktesans-osv-schizofreni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer nok at mange av de symptomene du nevner kan knyttes til schizofreni i en tidlig fase. Har du fått diagnosen? Jeg tenker at symptomene også kan komme av en depresjon. Jeg opplevde lignende ting da jeg var deprimert, da ble jeg sendt til et psykoseteam fordi de trodde jeg var i ferd med å bli schziofren.

Gjest schizofeit

Nei, jeg har ikke fått diagnosen og nei jeg har enda ikke fått ny behandler siden forrige slutta for 4 månder siden. Bor i Oslo. Gikk il behandling en gang i uken. Ingen hadde mistanker om schizofreni, men de mente at det måtte gjøres noe og at jeg var i grenseland til psykose. Prøvd Risperdal, men det ga meg bare panikkangst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...