Gå til innhold

NHD - Zyban/Dopamin

Gjest på forhånd takk

Anbefalte innlegg

Gjest på forhånd takk

I fjor var jeg ganske deprimert,men hadde ikke konsultert lege.

I forbindelse med røykeslutt, ble jeg tilbudt Zyban over en 8-ukers periode.

Jeg opplevde da at humøret mitt steg, jeg ble mer aktiv og munter og samtidig gikk jeg ned noe i vekt. (jeg er litt stor).

Da jeg sluttet med disse pillene, gikk jeg tilbake til der jeg var tidligere, og har vel nå vært ganske så nedtrykt i lange tider.

Jeg tok dette opp med legen min, og har nå fått Seroxat 20 mg, har brukt det i ca. 1 mnd, men føler ikke det hjelper noe særlig.

Som jeg har forstått det, virker Seroxat på serotonininnholdet, mens Zyban virker på dopamininnholdet.

Finnes det andre medikanter som ligner Zyban, som jeg kan ta istedet, da jeg føler det hadde en bedre effekt på meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124004-nhd-zybandopamin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...