dumme magen Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei! Er en jente på 31 år som har hatt oppblåst mage i ett år nå. Tror det begynte med dårlig mat, kastet opp etter en uke med "ulming", halsbrann og kvalme. Etter det har jeg gått raskt opp i vekt, magen este ut praktisk talt over natten og smertene kommer og går. De siste dagene er det blitt verre. Vondt etter middag. Stor, hard mage og stikkende smerter i nedre del. Ellers litt kvalme og halsbrann. Er veldig lei av dette og også bekymret. Har ikke problemer med fordøyelsen ellers, selv om det kanskje går litt tregere enn før. Er flink og spiser ofte, drikker mye vann. Hva kan det være? I tillegg - men det har sikkert ikke direkte tilknytning til magen - så sluttet jeg med p-piller omtrent samtidig. Får nå mensen hver 6-7 uke. Kan være derfor jeg er kvalm også. Men det er vel mest hormonelt? Mye tull med kroppen for tiden!! Kjipt å bli 30! På forhånd takk til alle for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124030-mages%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Synes du bør gå til fastlegen din å få målt hormonverdier og stoffskifte. Lavt stoffskifte kan gi treg fordøyelse, og mens.-forstyrrelser. Kanskje bør legen din vurdere å få tatt røntgenbilde av tykktarmen, kanskje sjekke om det er unormale bakterier i avføringen (mest aktuelt om du har vært utenlands før det hele startet). Problemet kan også skyldes irritasjon øverst i tarmsystemet pga. syreplager. Noen har nytte av en syreblokkerende kur, dette må du ha resept på. Noen har effekt av fiberpulver ( eks Vi-siblin) iblandet 1 glass Biola-melk morgen og kveld; dette regulerer fordøyelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124030-mages%C3%A5r/#findComment-752012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.