dippelu Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg er ei jente på 24 år som siden torsdag 16.10 har vært svimmel.Ikke slik at rommet snurrer,eller det er som å være på båt.Men at jeg er svimmel når jeg bøyer hodet frem og tilbake, spesielt når jeg hodet tilbake.Er også svimmel når jeg rister hodet frem og tilbake.jeg er diagnosistert hos nevrolog og har Basilaris Migrenen som jeg har tatt Imigran Sprøyte v.anfall.Ble lagt inn på sykehuset fredag 17.10 med blodtrykk 170/140, og svimmelhet.Blodtrykket gikk i løpet av natten ned til 120/80, men svimmelheten vedvarte.Hele tiden,bortsett fra når jeg sitter helt stille.Ble tatt CT, og blodprøver + urinprøve, og alt er normalt. Februar 2003 hadde jeg ett lite brudd i skalletaket og liten blødning i hodet som ble kontrolert og som gikk over av seg selv etter en uke. Var innlagt v.nevrologi avd på St Olav til mandag, og er nå hjemme.Fikk beskjed om at de trodde svimmelheten gikk over i løpet av få dager.Men den er likedan.Blir innkalt til MR om noen uker.Hva kan dette være?Er det kun i forbindelse med migrenen?Er ikke stiv,og kan bøye hodet ned til brystkassen.Føler ikke jeg ble tatt på alvor med mine symptomer,og svimmelheten er der.Ikke like ille hele tiden.Er veldig svimmel i perioder,og litt likere noen ganger.Er litt trett,men ikke mye.Føler litt prikking rundt munnen når jeg er veldig svimmel. Jeg har også Keratoconus på høyre øyet(noe galt som gt jeg har ca -7 på det øyet.Det andre øyet er bra)dette har jeg hatt i 3 år,og bruker briller ved lesing og kjøring.Har ikke vært svimmel før,men det kan jo selvsagt skyldes øyet.Øyenlegen min sier det er vanskelig å se endringer på høyre øyet når man i utgangspunktet ser så dårlig der. Så,hva er galt med meg?Skal jeg slå meg til ro med at det går over, og hvor lang tid skal det ta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124033-svimmelhet-ved-bevegelse-av-hodet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ustabilt blodtrykk med trykk helt opp til 140 i undertrykk bør utredes, kanskje av indremedisiner. Noen har avklemming av blodårer inn til nyrene som årsak til høyt blodtrykk. Ustabil produksjon av hormoner i binyrene kan også gi blodtrykksøkning. Migrene har også sammenheng med blodkar og blod-gjennomstrømning. Kanskje bør dette sees litt i sammenheng. Høres forøvrig ut som du er under grundig utredning; iallfall når det gjelder å utelukke sykdom i hjernen som årsk til svimmelheten. Regner med at de vil utelukke sykdomer som f.eks MS også. Noen ganger finner man ingen sikker årsak til svimmelhet. Det er mest sannsynlig at det da går gradvis over. Vil tro at det er best for deg å være mest mulig i ro mens svimmelheten varer. Det finnes noen tabletter som hjelper på svimmelhet ( eks Stemetil), men man blir litt trøtt av de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124033-svimmelhet-ved-bevegelse-av-hodet/#findComment-752024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.