Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå vært på rehabilitering i 5 måneder, og skal nå prøve å søke uføretrygd. Hvordan regnes uføretrygd ut nå for tiden ??? Hvordan gir det seg utslag i forhold til utbetaling av rehabiliteringspenger? Blir det mindre på uføre??

Kan jeg begynne å søke om uføretrygd mens jeg går på rehab??? Vedtaket utgår i desember, og da må jeg søke på nytt.

Jeg er snart 40 år, og mor til tvillinger 18 mnd, og har psoriasisartrose og fibromyalgi.

Hvordan er saksgangen i dette, det tar jo mange mnd. å få uføretrygdsøknad behandlet, derfor må man vel kunne gå på rehab. i mellomtiden??

Håper noen kan svare på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124083-uf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Yrkesmessig rehabilitering tar sikte på å gi deg ny utdanning som muligjør jobb med f.eks stillesittende arbeid. For mange er dette en god løsning, kanskje kan 50% uføretryg være tilfredsstillende for mange.

Medisinsk rehabilitering er vanlig å gi dersom man er under behandling som gir "utsikt til bedring". Rehabilitering gir litt høyere utbetaling enn uføretrygd, derfor er det vanlig å ha dette i 1 år først. Du bør kontakte trygdekontoret, så vil de kunne regne ut hva du får i utbetaling. Det er vanlig rutine at DU må søke uføretrygd, så skal legen fylle ut legeerklæring i ettertid..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124083-uf%C3%B8retrygd/#findComment-754238
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...