Gå til innhold

Hvorfor er den så treg?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke dataskyndig
Skrevet

Vi kjøpte ny pc for ca. en måned siden. En Siemens Pentium ® 4 CPU , 3 ghz , 512 ram ( sier ikke meg så mye , men..)

Men alt på internett går nå så utrolig tregt!

Kan det være fordi mannen min laster ned en del musikk , eller noe annet?

Søker jeg på noe kan det ta opp til et minutt før det kommer frem!

Ellers; det er en tråløs mus .

På den må vi skifte batterier 1 x i uka.

Dummeste jeg har vært med på.

Går jo ikke ann å "skru" den av?!

Skrevet

Hvilken linje sitter du på, ISDN?

Sjekk nede på høyre side i verktøylinja, se om Kazaa, winmx eller no annet program er satt til å laste ned automatisk når maskinen blir slått på.

Når det gjelder den musen ... kjøp oppladbare batteri. Det er enkelt og billig på sikt.

Skrevet

du sier ikke noe om hva slags harddisk du har, men i forhold til resten så regner jeg med den er rask nok til å passe sammen med resten av pc'n... og det skal ikke ha noe å si hvor mye musikk som ligger inne på pc'n...

det eneste må være om det blir lastet ned musikk hver gang du skrur på internett. da bør du sjekke de programmene zirine snakker om.

men mest sannsynlig er et internett som er tregt. har dere bredbånd? eller er det isdn? ellers er ofte doktoronline ganske treg da, selve siden...

Gjest ikke dataskyndig
Skrevet

Hvilken linje sitter du på, ISDN?

Sjekk nede på høyre side i verktøylinja, se om Kazaa, winmx eller no annet program er satt til å laste ned automatisk når maskinen blir slått på.

Når det gjelder den musen ... kjøp oppladbare batteri. Det er enkelt og billig på sikt.

Hadde isdn før , men har ADSL nå.

Kazaa koblet jeg fra i sted , men maskinen går ikke raskere for det!

Takk for tipset.

Gjest ikke dataskyndig
Skrevet

du sier ikke noe om hva slags harddisk du har, men i forhold til resten så regner jeg med den er rask nok til å passe sammen med resten av pc'n... og det skal ikke ha noe å si hvor mye musikk som ligger inne på pc'n...

det eneste må være om det blir lastet ned musikk hver gang du skrur på internett. da bør du sjekke de programmene zirine snakker om.

men mest sannsynlig er et internett som er tregt. har dere bredbånd? eller er det isdn? ellers er ofte doktoronline ganske treg da, selve siden...

Har ikke peiling , men det var i alle fall topp-modellen !

Ellers er det ADSL vi har nå.

Takker for råd.

Skrevet

Hadde isdn før , men har ADSL nå.

Kazaa koblet jeg fra i sted , men maskinen går ikke raskere for det!

Takk for tipset.

Jeg anbefaler deg å laste ned Ad-Aware og skanne disken for alle disse småtingene som har en tendens til å legge seg på disken din ... noe av dette kan også gjøre maskinen "tyngre", stjele ressurser.

Last ned Ad Aware fra http://www.lavasoftusa.com/support/download/ - skann disken og slett alt programmet finner. Så skader det vel ikke med en diskfragmentering, hvis det har blitt innstallert/slettet mye program i den tiden dere har hatt maskinen, så kan det være greit å kjøre en sånn.

Skrevet

Takker for råd.

da kan det jo være noe galt med adsl'n`?

Skrevet

Takker for råd.

Hva slags ADSL-abonnement er det dere har? Dersom det er et slikt med begrensning på nedlasting kan det hende at farten er satt ned til 64kbit fordi dere har overskredet grensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...