Gå til innhold

Kvinner, hva gjør DERE for lavere strømpriser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klager ikke vi har sånn:

http://vingcard.enonic.com/page?id=436

Tror du at du sparer strøm med en slik?

Du kan kanskje spare bittelitt om sommeren, men da slår en ofte ikke på lys uansett.

På vinteren sparer en lite/ingenting fordi en uansett må varme opp rommene.

I tillegg kommer ekstra slitasje på lyspærer og spesielt lysrør.

Tror du at du sparer strøm med en slik?

Du kan kanskje spare bittelitt om sommeren, men da slår en ofte ikke på lys uansett.

På vinteren sparer en lite/ingenting fordi en uansett må varme opp rommene.

I tillegg kommer ekstra slitasje på lyspærer og spesielt lysrør.

jeg VET jo at vi sparer strøm da- har hatt den i mange år. Så kom ikke her og kom her.

Vi har dessuten sparepærer OVERALT - de varer og varer og varer. Tror vi bruker 10.000 i året på strøm og DET er ikke mye for en enebolig.

alle monner drar, serru smarten! :)

Annonse

jeg VET jo at vi sparer strøm da- har hatt den i mange år. Så kom ikke her og kom her.

Vi har dessuten sparepærer OVERALT - de varer og varer og varer. Tror vi bruker 10.000 i året på strøm og DET er ikke mye for en enebolig.

alle monner drar, serru smarten! :)

Ikke alle monner drar.

At dere har hatt den i mange år beviser ingenting, dere vet jo ikke hvor mye strøm dere ville brukt uten denne.

Det samme prinsippet gjelder med sparepærer, om sommeren vil de spare deg strøm, mens de som er inne (i varme rom) ikke sparer deg noe om vinteren. Gir lyspærene fra seg mindre varme må du bruke andre kilder for å varme opp.

Det er mer å hente på god isolering av huset.

Men som du sier, sparepærer kan gi en viss gevinst, men den er mindre enn mange tror.

Ikke alle monner drar.

At dere har hatt den i mange år beviser ingenting, dere vet jo ikke hvor mye strøm dere ville brukt uten denne.

Det samme prinsippet gjelder med sparepærer, om sommeren vil de spare deg strøm, mens de som er inne (i varme rom) ikke sparer deg noe om vinteren. Gir lyspærene fra seg mindre varme må du bruke andre kilder for å varme opp.

Det er mer å hente på god isolering av huset.

Men som du sier, sparepærer kan gi en viss gevinst, men den er mindre enn mange tror.

Nei, vi vet ikke hvor mye strøm vi ville spart uten, men en ting vet jeg og det er at vi hadde brukt mer.......det er enkel logikk.

Vi slår av ALLE lamper og andre ting, hver gang vi går ut en tur. Klart vi sparer!

Vi har et godt isolert hus også - det er ikke så gammelt, dessuten er det i 1 og 1/2 etasje, og bare DET gjør at vi sparer strøm :)

Vi har faktisk kabler i alle rom utenom soverom, -har alltid en jevn behagelig varme - fryser ALDRI på beina - og det er faktisk verdt å betale for å slippe. hehe - jeg har leid så mange boliger og leiligheter oppigjennom at jeg vet at det verste jeg vet er å fryse :)

Ok, så hvis jeg går ut og viser fram mine - burde det bli jævlig lave priser på strøm, i alle fall hvis man regner prisreduksjon mot puppevekt. Herregud, hvorfor har jeg ikke tenkt på det før... nei, si det.

Ja! - klatr opp og sett deg over en av de svære lyskaterne - skal si det kommer til å bli varmt i byen! *s*

Nei, vi vet ikke hvor mye strøm vi ville spart uten, men en ting vet jeg og det er at vi hadde brukt mer.......det er enkel logikk.

Vi slår av ALLE lamper og andre ting, hver gang vi går ut en tur. Klart vi sparer!

Vi har et godt isolert hus også - det er ikke så gammelt, dessuten er det i 1 og 1/2 etasje, og bare DET gjør at vi sparer strøm :)

Vi har faktisk kabler i alle rom utenom soverom, -har alltid en jevn behagelig varme - fryser ALDRI på beina - og det er faktisk verdt å betale for å slippe. hehe - jeg har leid så mange boliger og leiligheter oppigjennom at jeg vet at det verste jeg vet er å fryse :)

Jeg skjønner hva du mener og dere sparer sikkert strøm, men ikke så mye som du kanskje tror.

Om vinteren må et hus varmes opp, da sparer du ikke noe strøm på å slå av lysene da disse produserer varme. Når de blir slått av og ikke produserer varme må du bruke andre kilder for å få varme. Totalt sett vil du bruke praktisk talt like mye strøm.

Men på sommeren, eller i kalde rom kan du spare en del.

Kan nevne at jeg bodde i en 65 kvm leilighet i fjor og brukte strøm for ca 3000 for hele året.

Hater å fryse selv og betaler heller det det koster å ha det varmt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...