Gjest far_til _to Skrevet 23. oktober 2003 Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har en datter på 3 år som har en del allergier som atopisk eksem, matallergi og dyrehårs allergi. Hun har et uslag på 0,54 på hund, det er blitt tatt blodprøve. På katt ga det utslag på 34,60. Er utslaget på hund så lite at man ikke trenger å ta hensyn til det? Jeg har hund, men til nå har jeg hatt samvær med min datter i et hus som ligger 4 mil unna der jeg bor til vanlig, så hun har ikke vært i lag med hund.Hvor stor sjanse er det for min datter å utvikle allergi for hund, hvis hun er i lag med hunden den lille tiden jeg har henne? Jeg vet om tilfeller der det har gått andre veien. Selv har jeg reagert litt på hund men er ikke allergisk nå mer. Når jeg har henne noen timer på ettermidagen er vi ute å leker og er da i lag med hunden uten noe form for reaksjon. For tiden har min datter ikke eksem og er fin i huden. Hun går også i barnehage til daglig og en del av peronalet og andre har har hund og katt hjemme. Moren til min datter røyker inne og lurer på om hvordan det påvirker på barnets allergi? hvordan hjelp kan man eventulet få fra en homeopat? Takk for svar på forhånd. 0 Siter
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. oktober 2003 Skrevet 25. oktober 2003 far til to. Som du selv antyder er det ganske stor forskjell med en allergi hvor et barn reagerer med kraftige utslag og en allergi som hovedsaklig bare sees på prøvene. Katt skal hun selvsagt holdes borte fra. Katteallergier er også erfaringsmessige kraftigere enn hundeallergier, men det er unntak. Når du har hund og et barn har en svak/lett allergi for denne, ser jeg noe problem med at hun er i samme hus som den. Hold den borte fra soverommet hennes slik at flass fra hunnen ikke blandes inn i det støvet som uvegerlig ellers blir på rommet. Ved lette allergier kan vi se delvis tilvenning dette allergenet slik du forteller har skjedd med deg selv. Ved kraftige allergier med svære reaksjoner skjer neppe dette.Noen barn har også så kraftige allergier at de blir syke av kontakt med barn eller voksne som har barn hjemme, men dette er unntaket Du tar opp røking rundt barn. Det er nok det mest helseskadelige for barn generelt og enda mer for et allergisk barn, spesielt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.