Gå til innhold

avsluttning med seroxat behandling

Anbefalte innlegg

Manta1365380114

jeg har nettopp avsluttet med seroxat. jeg kuttet først ned fra 30mg til 20mg i 1 mnd. så 20mg til 10mg i 1,5mnd.

så sluttet jeg helt.

jeg er nesten på nippet til å begynne igjen, jeg har gått på seroxat i 2 år nå.

jeg er helt extremt svimmel hele tiden nå, beveger øynene fra side til side og kjenner det stråler ut i armene. og holder på å falle pga at jeg ble så svimmel.

og ellers holder jeg på å svette meg ihjel, og sekundet etterpå holder jeg på å fryse meg ihjel. jeg har fått økt apetitt, men er konstant kvalm og uvel.

er disse tingene vanlig med avsluttning av seroxat behandling? og hvor lenge må jeg regne med dem varer?

disse bivirkningene er blitt så plagsomme at jeg har lyst å begynne på seroxat igjen.

dette er min 4. dag uten seroxat. sånn psysisk sett er jeg helt ok. men de fysiske plagene er blitt nesten for overvelmende.

hva skal jeg gjøre?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124143-avsluttning-med-seroxat-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjære deg.

Jeg har årelang erfaring med seroxat selv. Håper du leser dette.. Du har sluttet for brått etter min mening. Kroppen er vanligvis veldig sensitiv mot nedtrapping/seponering av disse medisinene, og det er ikke uvanlig å oppleve det du beskriver hvis man trapper ned i for store doser av gangen. Jeg synes du skal begynne å ta 5-10 mg igjen. bestemmer du deg for å ta 10 mg(1/2 pille), så ta den i noen uker, til du føler deg stabil og ikke svimmel etc. Gå deretter ned litt til; del den halve pillen i 2. Så tar du altså ca 5 mg i noen uker. Gjerne et par mnd... Deretter kan du prøve å ta denne lille annenhver dag inntil du slutter helt. Ikke stress med dette. Du skal ikke føle det som et nederlag eller noe. Ta det med ro, så skal du se det går fint! Masse lykke til videre ønsker jeg deg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...