Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fra jeg var liten stadig blitt plaget med halsbetendelser, noen så kraftige at jeg er blitt innlagt på grunn av dehydrering. Nå bor jeg i utlandet, og har akkurat oppdaget en liten "byll" på venstre side av tungefestet. Med andre ord om man begynner ved drøvelen og går nedover buen mot bunnen av munnen ser man man den. Den er vond, men ikke veldig. Jeg kjenner det i øret og halsen når jeg svelger. Den er litt hvit i fargen og kan ganske godt ses, og det er tydelig at det bare er på denne siden.

Hva kan dette være? Jeg har vært gjennom et enormt press i den senere tid, og pleier ofte å få litt redusert almenntilstand i slike situasjoner. Jeg har dessuten mye å gjøre og ønsker ikke å bli sengeliggende, så det hadde vært fint å ta tak i det nå hvis det er noe.

Setter pris på raskt svar.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124207-byll-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sålenge du ikke har feber eller betydelige svelg/tyggesmerter er det neppe noe som skal gjøres noe med. Dersom byllen blir større, eller du får noen av symptomene over bør du kontakte lege. Det gir god smertelindring å få åpnet en byll, ofte kan antibiotika-kur da forhindres.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124207-byll-i-halsen/#findComment-756579
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...