Gjest prust Skrevet 24. oktober 2003 Skrevet 24. oktober 2003 Har noen en vaffeloppskrift som det skal fløte i? Evt lapper med fløte i? Jeg har en uåpnet boks med fløte som er gått ut på dato, osm jeg tenkte jeg skulle lage noe av i ettermiddag, forutsatt at den selvfølgelig ikke er sur! Andre forslag til bruk av fløten tas i mot med takk! 0 Siter
Gjest annette Skrevet 24. oktober 2003 Skrevet 24. oktober 2003 -------------------------------------------------------------------------------- 100 gr. smør 4 egg 4-5 ss. sukker 1/2 ts. kardemomme 4-5 dl. hvetemel 1/2 ts. bakepulver 1 kartong fløte Smelt smør og avkjøl, pisk egg og sukker og blandt alt sammen. La stå i minst 15 minutter for å svelle. Stek vafler og server med rømme og syltetøy, brunost 0 Siter
laban Skrevet 24. oktober 2003 Skrevet 24. oktober 2003 Du kan bruke en vanlig vaffeloppskrift med melk og erstatte melken med fløte og vann. Bare bland til du får riktig volum. Hvis det er mye smør / margarin i oppskriften og du ikke vanner ut noe større, kan du redusere litt på smøret. Det går helt fint, jeg lager ofte vafler fordi jeg har en rest rømme eller fløte. Bruker alltid samme grunnoppskrift, men med riktig volum "diverse" i stedet for melk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.