Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva skjer med disse "etter 5 dager blir risikoen for sånn og sånn..." når man røyker bitelitt? sånn som meg..Har vært røykfri i mange mange dager..kanskje en måned? men forrige lørdag røykte jeg 5 røyk innenfor en periode på fire timer, og igår(fredag) røykte jeg igjen ca 6 røyk innenfor 3 timer..er alt bare a waste of time, eller blir kroppen litt friskere allikevel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124326-n%C3%A5r-man-r%C3%B8yker-bitelitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du skrevet at du den ene dagen røyket noen få røyk og i dag 6 røyk, så hadde jeg ikke trodd dette skulle skli ut.

Men når du røyket 6 røyk på 3 timer sier det noe om at du ikke eier kontroll.

Skjerp deg! I hvert fall om du ikke vil ende opp som røyker igjen.

Good luck.

Du er i ferd med å skli ut...

*alarmbjellene ringer*

apropos bjeller, molli:

Kan du ta stor-gong-gongen, og banke inn i skallen min at jeg ikke kan ta "bare en røyk".

Nå er riktignok faren over for denne gang (var på byen i går), men det er en eller annen hjernecelle hos meg som tydeligvis ikke har skjønt poenget med å _slutte_.

Hvorfor var den første måneden lettere enn den andre tro?

*svave meg selv:*

Det er på tide å lese boken på nytt, SoriaMoria!!

apropos bjeller, molli:

Kan du ta stor-gong-gongen, og banke inn i skallen min at jeg ikke kan ta "bare en røyk".

Nå er riktignok faren over for denne gang (var på byen i går), men det er en eller annen hjernecelle hos meg som tydeligvis ikke har skjønt poenget med å _slutte_.

Tja, det første som slår meg er; munnen din. MYE bedre ånde, for eksempel.

Men enda viktigere:Tennene dine! Slutt på stadig gulere tenner! Tenk, du kan for eksempel bruke pengene du sparer på å ikke røyke, til å gå til tannlegen og fjerne årene med røyk sitt gulnede belegg. Bleking av tennene vil friske opp smilet ditt så mye, at du får lyst til å gå og glise hele dagen! :-)

Tja, det første som slår meg er; munnen din. MYE bedre ånde, for eksempel.

Men enda viktigere:Tennene dine! Slutt på stadig gulere tenner! Tenk, du kan for eksempel bruke pengene du sparer på å ikke røyke, til å gå til tannlegen og fjerne årene med røyk sitt gulnede belegg. Bleking av tennene vil friske opp smilet ditt så mye, at du får lyst til å gå og glise hele dagen! :-)

Bare for å presisere altså: jeg røyker ikke. Sluttet tvert for to måneder siden, og har den holdningen at "NÅ er det for dumt å begynne igjen".

Dessuten har jeg allerede begynt å bruke pengene jeg sparer *flirer*

Det føles veldig deilig å være røykfri - så nå gjeledr det bare å ta kverken på den ene hjernecella som tydeligvis ikke har skjønt poenget.

Jeg får hamre det inn i'n !

:o)

Annonse

apropos bjeller, molli:

Vet akkurat hva du mener. Har også holdt meg i snart 2 mndr. og har hatt et par tanker i den siste uken om det er verdt det. Tenker at kanskje bare et par på fest eller holde meg på jobb og dagtid, men kanskje ta et par om kvelden. Holder meg jeg også og har ikke tenkt å begynne igjen, men det er jammen ikke like lett.

Har ikke lest 'boka' selv enda. Har kjøpt den, så tenkte jeg skulle lese den nå for å få en ekstra motivator for å fortsette løpet.

Lykke til videre!!

Hadde du skrevet at du den ene dagen røyket noen få røyk og i dag 6 røyk, så hadde jeg ikke trodd dette skulle skli ut.

Men når du røyket 6 røyk på 3 timer sier det noe om at du ikke eier kontroll.

Skjerp deg! I hvert fall om du ikke vil ende opp som røyker igjen.

Good luck.

hmm..Ja, men jeg var på en middag med venner, og det ble konsumert alkohol og røyk i større mengder over kort tid, og da ble det sånn..2 røyk i timen? pøh...:-)Har ikke rørt en røyk siden, og har ikke særlig lyst på heller..Tror kanskje det gjelder (for mitt vedkommende) å gjerde inn røykingen. Absolutt rømningssikkert...

Vet akkurat hva du mener. Har også holdt meg i snart 2 mndr. og har hatt et par tanker i den siste uken om det er verdt det. Tenker at kanskje bare et par på fest eller holde meg på jobb og dagtid, men kanskje ta et par om kvelden. Holder meg jeg også og har ikke tenkt å begynne igjen, men det er jammen ikke like lett.

Har ikke lest 'boka' selv enda. Har kjøpt den, så tenkte jeg skulle lese den nå for å få en ekstra motivator for å fortsette løpet.

Lykke til videre!!

Takk, og i like måte, kit!

Det er klart det er verdt det!

To måneder er jo kjempeflott. Vi er jo flinke!! Så det får vi bare fortsette med - etter to måneder er det for dumt å mislykkes vet du - vi har jo allerede klart det!

Tammi1365380565

Bare for å presisere altså: jeg røyker ikke. Sluttet tvert for to måneder siden, og har den holdningen at "NÅ er det for dumt å begynne igjen".

Dessuten har jeg allerede begynt å bruke pengene jeg sparer *flirer*

Det føles veldig deilig å være røykfri - så nå gjeledr det bare å ta kverken på den ene hjernecella som tydeligvis ikke har skjønt poenget.

Jeg får hamre det inn i'n !

Det viktigste er de dager man klarer å la være å røyke. Jeg for min del sluttet for litt over 2 mnder siden. Når det gjelder under festligheter klarer jeg ikke å holde meg unna røyk. Det har blitt 2 fester. Fest 1 ble det 4 røyk. Fest 2 9 røyk! Det er 2 uker siden siste fest. Ikke hatt behov. Jeg er ikke begynt igjen.

Synes man skal heller være stolt av alle de dagene man ikke røyker, enn å fokuserer når man tar en festrøyk eller fler. Selvsagt at det ikke blir en unnskyldning for å feste :-)

Lykke til med dere andre som prøver eller har sluttet.

VÆR STOLT AV AT DU ER KOMMET SÅ LANGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...